Hippologen!

Sv: Hippologen!

ok..men då var det ju rätt bra ändå. Ska ut och ta tid idag med så får vi se om det ligger på lika eller om jag lyckas pressa lite till. Men det blir ju iaf lättare att springa när man är flera, gjorde som du när jag sprang tjejruset förra veckan och det funkar ju bra..

Hmm, ska nog ocksa klocka innan man ger sig upp dit. Tvivlar pa att jag hamnar under 10 min...

ja det är ju bra att veta ung hur fort man springer...jo du kommer säkert under 10 min. Tycker bara jag joggar lite och jag springer på ca 9.30-9.50 nånting..ska ut nu (i regnet) och klocka en sista gång så får vi se vad det blir.

Jag hade tänkt att komma och titta på dom som ska göra provet men har inte hittat någon tid när det börjar. Hjälp ?

Det startar kl 8 med info, men sen vet jag inte nar sjalva provet borjar. Ar dock inte sa saker pa om dom tillater publik, har hort det nanstans. Men det kanske bara ar ett rykte...

Jag har bara pluggat litegrann, hoppas att mina grundkunskaper räcker till..

Vilken dag gör ni provet?

Kan vi ta en liten utvärdering nu ¨då? hur har det gått för alla här som gjort intagningsprovet? Vilka hästar fick ni rida på? vilken tid sprang ni på? Nyfiken nyfiken!! Vill ni inte skriva det här kan ni väl pm:a isåfall :)

GRATTIS!!!!! :)

DU KOMMER ATT FÅ ETT PAR HIMLA ROLIGA ÅR!! :bump: :bump: :bump:

Tack!! Förresten bokade jag boende på Gustafsgården, vet du nåt bättre ställe? Ska ha boende åt mig och en kompis plus hennes häst..

Kan ni inte berätta lite vad som ingick i dom olika proven? Hur goda ridkunskaper ska man ha för att komma in? Går just nu veterinärutbildningen men är sugen på att ev söka hippolog istället eller kanske snarare efteråt.

/Maria - som bill gå alla hästutbildningar - helst på en och samma gång :smirk:

Först var det teoriprov, det var rätt enkelt om man bara läst på innan. Jag hade nog inga fel där tror jag faktiskt.

Sen hade jag dressyrprov (2 hästar), det gick inte alls bra enligt min normala standard. Lite enkla övingar typ flytta i sidled och lite fattningar på bestämda punkter etc. Inget komplicerat, tror de mest kollar hur du s.a.s. "löser" hästarna.

Därefter hopp-prov, gick kalas, hade 2 superhästar. Först lite enklare framridning över bommar och därefter en liten bana på typ fem hinder eller vad det var, ca 90 cm- 1 m. Plättlätt.

Det krävs nog ändå att du har rätt goda ridkunskaper för att lösa uppgifterna bra, alla hästar du rider är ju inte jättelätta, den första hästen jag red var bland det värsta jag suttit på i hela mitt liv.. :crazy:

Sen var det intervju med psykolog och ridlärare, det var mest kul, de ville väl kolla ens personliga mognad och inställning.

Visa häst vid hand är lätt om du bara tränar först och gör exakt som det står i anvisningarna. Jag glömde visa manfria sidan åt domaren.

Konditionstest, tja det är bara att springa för allt vad tygen håller.

Hoppas du kommer in!! :bump:

Senast ändrad av en moderator:

Grattis! Jag kom inte in.... Men jag kommer igen nasta ar!!!

Hej!

Bara lite nyfiken. Vilken var den värsta hästen du suttit på i ditt liv som du fick ha på antagningen? :)

Kan säga till er som gjorde antagningen på Strömsholm att ni har det bättre än dom som får göra det på Flyinge nästa år.

Springningen där är längre och först bara nedför, sen BARA uppför..

Oscar..urk. Den som red honom efter mig surfade ju bara, då var han ju varm och mjuk i kroppen. Jag galopperade mest, för det var den gångart som gick bäst på honom. Men jag menar (och som du säket vet ;) ), man är ju inte i sitt esse den dagen direkt, iaf inte jag. Stel och nervös and what not. Får man då en ganska stel och ointresserad häst till på köpet blir det ju inte bättre direkt.

Jo oscar e lite speciell. Och det kan ta lite tid för honom att komma igång, men annars är det en fin häst som kan mycket.
Men dom måste ha tyckt att du red honom bra även om det inte kändes helt Ok, annars hade du ju inte blivit antagen. :)

Hehe! Nja, kanske hade Marianne ett finger med i spelet där, annars tror jag jag "vann på" hoppningen, teorin, intervjun och konditionen. dressyren gick absolut sämst.

Hörde förresten att det var många som tyckte att nivån överlag var rätt låg i år, har du hört nåt om det?

Jo, jag tror att det var ganska låg nivå i år. Men det skiljde mycket från dag till dag om jag förstod det helt rätt. Sen var det vissa grupper där alla var bra och vissa grupper där ingen var speciellt duktig. Och det är ju lite konstigt när det blir så.
Vilka hästar fick du ha i hoppningen? Någon trevlig? :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
456
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar