Hippoaden DK - någon mer som ska rida där?

Cleese

Trådstartare
Är det någon mer från Sverige som ska rida på Hippoaden i Danmark den 9de juni? *Nyfiken*

Sv: Hippoaden DK - någon mer som ska rida där?

Ah, nu kan jag ju svara mig själv - startlistorna har kommit:

I 120km (Danskt mästerskap) CEI*** startar:
Liv Burdett med Guld
Jessica Holmberg med Ztefan
..osså jag då med Bouquet
Totalt 16 ekipage

I 80km CEI** startar
Lovisa Nordin med Zloty Zadac
Gun Carlson med Hakuna Matata
Totalt 10 ekipage

Någon som ridit banan förut och vet hurdan den är?

Måste bara göra ett tillägg: Vilken folkfest det kommer att bli; sammanlagt 231 (!!!!) anmälda ekipage! Många många i de korta klasserna - något at ta efter för oss i Sverige för att locka flera tt testa på distansritt?

Vi håller tummarna för bra väder och pigga friska hästar!
Kul att det blir kalas på lördagkvällen också!

Jag ser fram emot en "danmarkssemester"!!! Fast gubben min tycker att vi kan lämna kvar hästen och fylla släpet med öl på hemresan...

Jag ser fram emot en "danmarkssemester"!!! Fast gubben min tycker att vi kan lämna kvar hästen och fylla släpet med öl på hemresan...

Min gubbe planerar en liten tripp till Puttgarden under fredagen... :angel:

Har ni fått ryttarmeddelandet ännu? Kom inget idag, sedan är det bara imorgon också eftersom det är meningen att vi ska fira nationaldagen på onsdagen istället för att få post...

Fick ingen post alls i går. Så nu står mitt hopp till torsdagen. Jag ska bara åka från stockholm... Börjar bli lite stressad över att de inte kommit.

Jag fick i tisdags, 3 st A3 kartor (1 med slinga 1+2, en med slinga 3 och en med slinga 4), 2 plastarmband för fri passage i safariparken, (har man mer än en groom gäller inträde) samt häfte med info.

Banlängder:
Slinga 1: 35km
Slinga 2: 40km
Slinga 3: 30km
Slinga 4: 15km

Första vetstop är inte i start/målområdet så det gäller att planera lite för det också.

Låter som om jag måste invänta posten ;)
Tur att vi inte skulle åka förrens i em. Gubben hade ett viktigt möte på jobbet i dag och fick inte ta semester.
Jag ska rida 80 km. då borde det vara alla slingor utom 40km.

Låter som om jag måste invänta posten ;)
Tur att vi inte skulle åka förrens i em. Gubben hade ett viktigt möte på jobbet i dag och fick inte ta semester.
Jag ska rida 80 km. då borde det vara alla slingor utom 40km.

Det framgår inte av mina papper hur 80km banan är tänkt, men det låter ju rimligt. Vi åker inte förrän imorgon bitti, så nu ska bilen packas och pastasalladen fixas. Vi ses!

En omgång post har kommit, bara reklam och en tidning. Hoppas att både citymail och posten kör ut i dag. Kan inte vänta på posten i morgon.... *Panik*

I tisdags var det tydligen "lördag" och ingen lantbrevbärare alls. Suck skulle kanske flytta tillbaka till staden...

Kanske inte är meningen att jag ska åka iväg? Då jag dessutom varit sjuk nu i två dagar. Yr och allmänt hängig. Inte ätit sen i tisdags. Mest legat och vilat. (trugar i mig blåbärssoppa nu) Orkar knappt packa släpet. Och hästen han kan väl åka dammig? Dessutom så kommer jag få köra oxå.

Är det någon som vet hur det har gått för de svenska ekipagen?

Är det någon som vet hur det har gått för de svenska ekipagen?

120km klassen:
Jessica Holmberg/Ztefan 2a - Grattis! En hastighet på 16, någonting... km/h
Liv Burdett/Guld åkte i första grind och jag och Bouquet i andra. Kommer inte ihåg vad Liv åkte för, själva åkte vi för en hälta.

Det var lite förvirrat med resultaten ett tag och oficiella listor hade inte kommit ut i morse innan vi åkte, men om jag uppfattade det danska talet från tävlingsledningen rätt igår kväll under middagen var det bara 4 eller 5 som kom i mål av 17 startande i 120km klassen.Vet inte vad alla åkte på, men dels var det stekhett, dels var det sisådär 60-70% asfalt utan skugga och dels gick det rasande fort. Vi gick våra 2 första slingor i ca 15km/h och då låg vi tror jag ca 10a eller sämre. Täten gick de 2 första slingorna på över 20km/h om jag uppfattade speakern rätt. Sedan var det superproffsiga kunniga veterinärer som sållade hårt. Inga tveksamheter släpptes vidare ut på nästa slinga. Kanonbra!

80km - klassen:
Lovisa Nordin / Zloty Zadac blev 4a - Grattis! Vet inte hastigheten där.
Gun Carlson/Hakuna Matata hade avanmält sig. (Jag har för mig pga en annan tävling som de skulle gå istället, men är inte säker.)

4 i mål på 120 km.
I 80 km gick 8 av 9 i mål. Kanske för att vi var klara när det började bli grymt varmt.

zadac och jag landade på 15.07km/h.

Vi kom hem klockan 3 i natt. Och i dag ska jag ut på långtur med mitt sto. Det ser ut att bli varmt i dag med...

Liknande trådar

Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: Tora
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
848
Samhälle Alltså TV2 Danmark :bow: Först Helgstranddokumentären som var ett superviktigt projekt i sig, men nu detta. Jag skulle jobbat i...
2
Svar
38
· Visningar
3 188
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 294
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Akvarietråden V