hippo bas harmoni

B

Bellson_

ja, alltså "Hippo bas harmoni" någon som ger detta till sin häst?
funkar det isf, bir den mer harmonisk? :rofl:

Sv: hippo bas harmoni

Jo, min shettis får 1 dl per dag.... bara för att få något i krubban så jag kan inte uttala mig om pållen blir mer harmonisk eller inte.
//marti

En tjej ger sitt fullblod det i stallet hon tkr det är superbra då han blir lugn och ändå får i sig tillräckligt

Jag har det t min ponny ;) Tkr det funkar bra men hon blir nog inte mer harmonisk av den :rofl:

haha okej :rofl: ne jag räknar inte med att hon ska bli mer harmonisk faktist. men därimot vill jag att hon håller sig lite lugn :angel:

min häst får den men han blir ju inte mer harmonisk :) men han håller sig rätt så lugn iaf .. andra forder brukar han bli överpigg av som han redan är men detta funkar .. han får det blandat med krossat korn.

jag ger det till mitt sto!!!!
hon blir såååå mkt trevligare på havrefritt foder (mindre pissmärrig)
e iaf.kalas nöjd!:bump:

Jag har snart slut på den första säcken Harmoni som jag har gett mitt vbl.sto. Har inte direkt märkt någon skillnad, fodret ser väldigt aptitligt ut men hur det påverkar min tös kan jag inte riktigt svara på - mer än att hon är väldigt lugn och trevlig, lite lugnare än vad hon varit tidigare - vilket jag iofs inte tror har med just detta fodret att göra.. :smirk:

Mvh Tessan

Jag har svårt att tro att fodret skulle göra hästen "harmonisk"
Tror nog att det bara heter Hippo Bas Harmoni.

Om kraftfoder skulle "påverka" hästarna genom sitt namn borde min islänning bli blå/röd, då han äter Krafft pluss blå/röd.

Självklart är det bara ett namn precis som HippoBas Cool - både "cool" och "Harmoni" talar ju för att det är foder som är bra att ge t.ex pigga hästar, som man inte vill ska bli mer energiska. I detta fallet är ju båda fodren havrefria, havre passar ju inte alla hästar, utan gör dem för pigga och "stissiga" och då kan ju ovanstående foder kanske vara bra alternativ.

Man ska nog inte hänga upp sig alltför mycket på just namnen utan se till vilken kategori av foder de tillhör och vilka typer av hästar de är lämpade för :smirk: - och framför allt - vilka behov ens egen häst har förstås!

hm, blev lite flummigt inlägg men någon kanske förstår vad jag menar ändå :angel:

Mvh Tessan

puttar upp en gammal tråd.

Någon som vet hur mkt protein och energi det är i harmoni?

ja, alltså "Hippo bas harmoni" någon som ger detta till sin häst?
funkar det isf, bir den mer harmonisk? :rofl:

Jag har precis köpt det fodret för att se, men tror inte dom blir så kalad "harmonisk" men lite lugnare =)

Någon som vet hur mkt protein och energi det är i harmoni?

Hehe såg att den här va väldigt gammal emn svarar ändå =)
råprotein = 11 %
energi = 12 %
så står det på min var nyss ut och tittade =)

På min arab är det skillnad att ge Bas med havre och Bas utan havre.
Så det finns hästar som blir coolare av att utfodras havrefritt. Men det är ju i jämförelse med att utfodras med havrefoder. Tror inte att fodret "coolar ner" en häst annars.
// Linda

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 128
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 055
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 681
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka