Hippo Alfa

A

attsy

Hippo Alfa innehåller ju mkt protein coh hon som äger stallet där jag står sa att om jag märke att min häst blev tjock så skulel jag byta foder eftersom många hästar blir tjocka om dom äter hippo alfa..
oj, nu blev det luddigt, mne hoppas att ni förstår. ;)
så det jag undrar är det proteinet de blir "tjocka" på? och om jag ska byta foder vill jag ha något liknande inte med lika mkt protein? va ska jag ta för foder då? :)

Sv: Hippo Alfa

Nej det är energin som de blir feta av. 10MJ/ kg i hippo alfa. Men det är ganska normalt skulle jag vilja påstå. Och om hästarna blev feta av Alfat så fick de antagligen för stor energimängd över huvudtaget. Det är bland det bästa jag vet att använda för att fodra hästar som tappat hull.

Både energi och protein behövs och grovt generaliseraat så bygger energin mer fett och proteinet mer muskler, båda behövs.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 530
Senast: Angel
·
Hästvård Har en ponny som gått i sin gamla vinterhage där gräset är några cm, (stödutfodrades med hö) men efter förändring på puls i kota å...
Svar
5
· Visningar
1 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka