Hingstvisning i Sala 23-24 april

H

HrafnKatla

Är det någon som vet vart man kan bo billigt i Sala?

En av mina avkommor skall visas och vill inte missa det. :d
Jag hade tänkt åka fram och tillbaks på en dag men från Göteborg till Sala är det ju ca 40 mil så det blir väl lite tufft!?

catarina

Sv: Hingstvisning i Sala 23-24 april

Ja, det blir nog väl tufft att åka fram och tillbaka på en dag och man vill ju vara vaken på plats, för att inte tala om att köra hem sen. Titta på http://www.tolt.nu/, de har flera länkar. Nästgård ligger Sätrabrunn, www.satrabrunn.se

Lycka till!

Vi har bott på sätrabrunn en gång, jättefint! Dessutom en riktigt god frukostbuffe! :d :D

tack,, nu blir det ringa av,,,när mina barn bestämt sig om de skall åka med eller inte :confused:
catarina

HrafnKatla skrev:
Är det någon som vet vart man kan bo billigt i Sala?

En av mina avkommor skall visas och vill inte missa det. :d
Jag hade tänkt åka fram och tillbaks på en dag men från Göteborg till Sala är det ju ca 40 mil så det blir väl lite tufft!?

catarina

Jag har också en avkomma som skall visas där fast på stobedömningen. Det är Muskas fina dotter efter Mökkur. Hon heter Mánadis från Sagagården (född 1999 innan vi bytte namn 2000 till Sambaengi) och är en stor, vacker musblack på 145, och lik sin mamma fast något högre och mörkare i färgen. Om någon kan tänka sig att ta kort eller filmar henne och får bra resultat så vill jag gärna ta del av dem. Givetvis betalar jag för bra bilder/film.

Det vill säkert gärna Carina också som ägaren och tillika tränaren och ryttaren heter. Tror tyvärr inte att jag har tid och möjlighet att närvara. Just nu prioriterar jag bara min yngste son som har det jobbigt så hästarna går i andra hand, vilket innebär att det blir inte mycket mer än daglig skötsel och tilsyn och någon markträning av min underbara Saga som är 6 och inte inriden än pga av först mina skador och nu detta. Som om det inte var nog så dog min mamma för några veckor med allt job därtill, inte minst ett dödsbo eftersom pappa dog för 10 år sedan. Urjobbigt! Vill aldrig ta han d om ett dödsbo igen...

Anette

Jag har tyvärr ingen kamera men om det är någon som filmar skall jag försöka hitta din häst. Är där endast på lördag eftermiddag och fredag morgon.

Fy vad trist du har det...hoppas det vänder...snart...

catarina

Nu har jag hittat boende. Tack vare länken som någon så snällt visade. Fläckebo hette stället och låg endast 5 km från visningsplatsen. Billigt var det och verkar jättemysigt.
Sätra Brunn var fullbokat vilket var synd för där skall tydligen vara helt fantastiskt fint.

Hoppas det är mer Bukefalos folk som kommer till Sala? Vore kul att träffas. ;)

Catarina

Jag dyker också upp, men bara dagstur över söndagen.

Skall bli kul att möta er....Malin vilka annorlunda namn du har på dina "bebbar" :angel: Är de möjligen fyrfota?
kommer nog endast med en 17-årig dotter om nu inte pojkvän kan övertalas förståss.
catarina

Jag ska åka dit om det inte krockar med nån tävling då. Jag ska försöka ta med mig Prosit som äger en digitalkamera så att man kan ta lite kort.

Jag måste ju passa på att visa Prosit islandshästarna från deras bästa sida så att även hon fastnar för dom små liven och överger alla dessa bjässar som är över 150 cm ;)

Jag ska försöka komma ihåg vilken som är din uppfödning Samaengi och ta lite kort på henne.

Anneli

nja, de andra jag skrev är användare här på Buke...alltså ajg skrev deras nick istället för riktiga namn..

/Malin

HrafnKatla skrev:
Jag har tyvärr ingen kamera men om det är någon som filmar skall jag försöka hitta din häst. Är där endast på lördag eftermiddag och fredag morgon.

Fy vad trist du har det...hoppas det vänder...snart...

catarina

Jag är ganska härdad vid det här laget. Det händer något varenda år som är jobbigt och har så gjort sedan jag började skolan. Men jag är inte blind, inte döv, sitter inte i rullstol, bor i ett land där det finns ett socialt skyddsnät än så länge (om än urholkat och utarmat), där det inte är krig, jag kan ge mina barn mat varje dag osv. Mao så trots alla olyckor så tillhör jag de privilegierade på Jorden...

Men det har då rakt inte varit någon dans på rosor... Fast jag har haft tur också. Jag har två härliga söner och pålitliga, trogna vänner. Jag har flera fina hästar, har ägt en underbar häst som var min frömhäst och fått uppleva lyckan av samspel, även om tiden blev kort och jag har en son och en sonson efter honom som jag älskar och som sagt flera fina ston osv. Det gäller bara att uppskatta den tid då man är frisk och hel, kan rida och det inte är elände. Men det jobbigaste nu det är att min son tycks ha ärvt mammas otur och det gillar jag inte...

Men visst är det jobbigt när plötsligt man är föräldralös. Det känns väldigt konsigt, förvirrat och vilset att de inte finns mer. Men jag är igenom den värsta sorgen nu. Min mamma mådde inte bra sista åren och nu slipper hon lida mer. Det är en lättnad för det var inte roligt att se att hon knappt hade något liv längre. Jag vill aldrig ha det så. Jag skall rida tills jag trillar av hästen och bryter nacken. Sedan kan man ju hoppas att det dröjer 40-50 år...

Glad att du önskar mig välgång i alla fall och jag önskar dig detsamma!

En positiv sak med att skadas är att jag är överlycklig när jag är frisk och min familj och mina vänner. Tror jag uppskattar det mer än de som aldrig är skadade eller sjuka eller har elände runt sig. Det känns som att vinna högsta vinsten varje gång man tillfrisknar...

Kram!

Senast ändrad av en moderator:

ainasoja skrev:
Jag ska åka dit om det inte krockar med nån tävling då. Jag ska försöka ta med mig Prosit som äger en digitalkamera så att man kan ta lite kort.

Jag måste ju passa på att visa Prosit islandshästarna från deras bästa sida så att även hon fastnar för dom små liven och överger alla dessa bjässar som är över 150 cm ;)

Jag ska försöka komma ihåg vilken som är din uppfödning Samaengi och ta lite kort på henne.

Anneli

Tack! Hade varit jätteroligt! Tror nog hon märks i mängden. Hon är mycket vacker, högbent och stor, som sagt 145 enligt Carina och vackert musblack. Jag önskar jag kunde vara där och se på... Men jag tror stovisningarna var dagarna före hingstvisningarna, eller??? Minns inte, men jag tror Carina skrev den 21 april men jag är osäker

Oj då var de användare, :o hmm där ser ni hur länge jag varit borta från Buke

Vi syns
Catarina

Jag är så deppig idag. Min fd älskling som skall/skulle visas i helgen har slagit sig på frambenet och är svullen. :cry:

I kväll blir det veterinärbesiktning och först då vet vi...

Ja, ja alla vi som varit med indirekt el. direkt vet ju att allt kan hända men det är verklligen synd med tanke på all energi som går åt.

Om vi inte syns så ha en trevlig helg i Sala, ni som skall dit.

Catarina

Och min uppfödning Mánadis gick kanon dagen före visning men visade lätt hälta i trav (syntes inget i skritt) vid veterinärbesiktningen så Carina strök henne. Hon har aldrig varit skadad eller halt förr! Typiskt. Men så kanske jag har tid att se henne live nästa gång hon skall visas för det hade jag ingen möjlighet till den här gången.

Ibland undrar man om hästar vet och också blir nervösa och dåliga för det är ju konstigt att det skall hända just till en visning.

Synd för dig med din häst. Som du ser gick det inte bra för min föredetting heller även fast han visades men det har jag skrivit i på Salaresultat punkten.

catarina

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 084
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V