Eller så får man regga i Z, men jag är nog inte tillräckligt sugen på honom
Självklart, svaret var ang gröna papper el ej.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller så får man regga i Z, men jag är nog inte tillräckligt sugen på honom
Okej, är ni intresserade kan ni kanske höra med SWB, blev osäker på vad som gäller. Står såhär i hingstreglementet:
"Hingstar som någon gång legat bland de 30 bästa individuellt rankade tävlingshästarna på WBFSH:s årsranking för dressyr eller hoppning är automatiskt berättigade till betäckningslicens för SWB påföljande år och ytterligare 5 år framåt (gäller fr.o.m. 2012 års ranking). Därefter ska uppföljning av hingstens förärvning göras. Förutom att vara bland de 30 bästa ska hingstarna vara godkända i något avelsförbund för varmblodiga ridhästar med typ och prestation som samstämmer med avelsmålen för SWB. Dessa hingstar har automatiskt dispens från SWB:s hälsokrav. Även för dessa hingstar ska dock röntgenstatus verifieras genom bilder/intyg och hälsointyg begäras in för att en vederhäftig konsumentupplysning ska kunna ges SWB-uppfödare. Exteriörbeskrivning är ej obligatoriskt för dessa hingstar. "
Tobago Z ligger på 8e plats på årsrankingen 2018
http://www.wbfsh.org/files/Breeders_Showjumping_final_2018.pdf
Men shit vad bra! Jag min dumskalle har trott att det bara var som fadershingst. Och tidigare var det väl topp 15 (men jag vet att det ändrats)?
Så sugen på Tobago men inte regga i Zangersheide blir att fundera
Fast som @Gabby_Ossi skrev går han ju att få på ettstolicens.
Han måste inte ha ett godkänt bruksprov för att få ettårslicens?
Okej, är ni intresserade kan ni kanske höra med SWB, blev osäker på vad som gäller. Står såhär i hingstreglementet:
"Hingstar som någon gång legat bland de 30 bästa individuellt rankade tävlingshästarna på WBFSH:s årsranking för dressyr eller hoppning är automatiskt berättigade till betäckningslicens för SWB påföljande år och ytterligare 5 år framåt (gäller fr.o.m. 2012 års ranking). Därefter ska uppföljning av hingstens förärvning göras. Förutom att vara bland de 30 bästa ska hingstarna vara godkända i något avelsförbund för varmblodiga ridhästar med typ och prestation som samstämmer med avelsmålen för SWB. Dessa hingstar har automatiskt dispens från SWB:s hälsokrav. Även för dessa hingstar ska dock röntgenstatus verifieras genom bilder/intyg och hälsointyg begäras in för att en vederhäftig konsumentupplysning ska kunna ges SWB-uppfödare. Exteriörbeskrivning är ej obligatoriskt för dessa hingstar. "
Tobago Z ligger på 8e plats på årsrankingen 2018
http://www.wbfsh.org/files/Breeders_Showjumping_final_2018.pdf
Enligt stephex stable är han Wffs negativJag har kollat och det är inga problem att lösa ett-sto licens på honom.
Det behövs hälsointyg och WFFS status
Vad för dressyrhingstar/-linjer brukar lämna bra galopp, samt modern typ (högställd med bra front och kort rygg)?
Skulle just säga att Zack borde ge kort. Min fyraåring efter Zodiac är nästan lite väl kort tom, och det är inte hennes mamma.Zack och Vivaldi-blod. Mycket ur Sir Donnerhall I (som pappa eller morfar) stämmer också in på beskrivningen.