Hingstvalsfunderingar 2025

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Freazer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 4 271
Vi blev tillsagda att börja fråga Copilot mer saker på jobbet. Så jag funderade på vad jag ville veta… :sneaky:

Här kom svaret:

Det låter som att du har ett fantastiskt sto med en imponerande härstamning! För att välja en lämplig hingst är det viktigt att tänka på vilka egenskaper du vill förstärka hos fölet. Här är några förslag baserade på din stamtavla:

1. Hugo 179 har visat sig vara en framgångsrik avelshingst med goda resultat i både avel och tävling[1]. Om du vill behålla liknande egenskaper kan du överväga en hingst med liknande blodslinjer eller egenskaper.
  2. Knast Halsnaes 173 är känd för sin goda exteriör och prestation[2]. En hingst med liknande kvaliteter kan vara ett bra val om du vill förstärka dessa egenskaper.
  3. Sindarve Tulling 143 har också bidragit med starka gener[3]. Att välja en hingst som kompletterar dessa linjer kan ge ett balanserat och starkt föl.
Några hingstar att överväga kan vara:

• Cristall 203: En hingst med god exteriör och prestation, som har Knast Halsnaes 173 i sin härstamning[2].
  • Gaston 307: En hingst med starka gener och goda prestationer[3].
Det kan också vara bra att rådgöra med en erfaren avelsrådgivare eller veterinär för att få en mer skräddarsydd rekommendation baserat på ditt sto och dina mål. Lycka till med ditt avelsprojekt! 🐴

Synd att AI förespråkar inavel.:down:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
7 969
Senast: Calmiche
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 787
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 730
Senast: MJLee
·
Avel Besvikna är nog bästa beskrivningen när vi lämnade hingstvisningen. Ett bra upplägg, förberedda ekipage och trevliga hingstar. Så varför... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 224
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka