Hingstval..?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Wara
  • Startdatum Startdatum
W

Wara

Har ett 3-årigt sto e: Weltman ue: Magritte-Democritos. Hon har goda gångarter och hoppar mkt bra, men är ganska liten ca.160 cm (växer dock fortfarande). Jag har nu velat fram och tillbaka vad gäller betäckning och hingstval. Vill ha en hingst med mkt goda gångarter, den skall ha god extriör, luta åt det högställda och ha en god ridbarhet. Har funderat att betäcka med Dionysos, men jag har tyvärr inte sett någon avkomma efter honom. Är det någon som vet hur Dionysos avkommor blivit?

Sv: Hingstval..?

Måste bara fråga om det ditt stos mamma heter Melica? I så fall är det jag som äger henne numera.

Har sett några Dionysos avkommor dock endast som föl, men dom har varit mkt fina. :rofl:

Finns bild på en riden Dionysos-avkomma under "salu sidan" på Ängagårdens hemsida.Även nåt foto på något föl på hans egna hingst-sida.

Mitt stos mamma heter Melica...Vad roligt...hur är det med henne? Har hon några fler fina avkommor på gång?

Förresten tack för bilderna på avkommor efter Dionysos.

Har skickat ett privat medelande till dig istället. :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 023
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 171
Senast: Fannybadh
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka