Hingstval ?

Mynta2

Trådstartare
Nä, jag ska INTE betäcka..snarare är jag bara nyfiken hur man ska välja hingst. O

Observera ! Detta är ENBART för nyfikenhetens skull hur hingstvalet går tillväga...Alla sajter ang tillgängliga hingstar säger egentligen nada (enl mig) Egentligen vill jag ha mer info om den sk hingsten passas tex: kraftiga ston, väldigt höga ston, små ston, osv.........Alltså själv utformingen av stoet...(vill ABSOLU INTE BETÄCKA)

Stoet är E.Donnerfly - Temptation...f-00...152 cm vid 3-års testet.

enligt 3 års testet:

Typ: Liten, lågställd
Huvud/hals/bål: Lågt ansatt hals, välliggande bog, öppet njurparti
Extremiteter: Nöjaktigt korrekt
Skritt: Ren, kort, energisk
Trav: Taktmässig, energisk, kort, markbunden
Galopp: Framåtgripande, balanserad, rel bärig

Löshoppning
Teknik och förmåga: God ryggverskan, bra bakbensteknik, begränsad kapacitet
Tempo och allmänt intryck: Samarbetsvillig, sansad

Ridprov
Godkänt..samt Uppmärksam, väl förberedd..

Ang ridprovet:: Hästen hade från uppsutten 1 gång blivit riden i ca 7 veckor innan testet...

Vad passar en sådan donna ?...Vill bara ha utlåtande.

Beror väl på vad för typ av avkomma du önskar i storlek, typ, ridmässigt, hopp/dressyr, temperament osv.

Själv ska jag betäcka mitt sto me Dirco är det tänkt.

Liknande trådar

Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 667
Senast: HMQ
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·
Avel Har under en längre tid suttit och funderat på betäcka mitt sto. Hon börjar komma upp i åldern (f-00) och vill inte vänta för länge. Har...
2
Svar
20
· Visningar
4 515
Senast: rostad
·
A
Avel Hej! Har ett sto som jag evt tänkt betäcka nästa år efter 3-års testet beroende på bedömning mm :) evt annars som 4-åring, men de får...
Svar
10
· Visningar
1 620
Senast: Xenon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur