Hingstval till Cortez sto

MaRomer

Trådstartare
Hingst till detta sto:

http://blup.se/sv-SE/horses/110868-hollyday-av-bolex-70

Har temperament så det räcker. Så lugn hingst.

Hopp och dressyr hingst till förslag och gärna "billiga" och "dyra"

28779662.jpg

28268567.jpg

28268566.jpg

28471936.jpg

28617396.jpg

29230799.jpg

Sv: Hingstval till Cortez sto

Jag hade varit intresserad av en hingst med fullblod i stammen, eller som i alla fall lämnar bra typ.

Camaro M ger bra mekanik och typ, kan säkert ge en multitalang tillsammans med Cortez. Har du lite mer pengar att lägga kan du använda hans far Calido.

King Louie är en hingst med stort fullblodsinslag och med Irco Marco som är väl prövad i kombination med Cortez. Kanske kunde vara ngt?

Det är ej mitt sto utan min kompis. Så kan ej svara på prisklassen. Det enda jag vet är att ev föl ska säljas.

Hon har en avkomma E: Akribori som blev kanon! Fick fina lovord på 3:års. Och de ville gärna se honom igen. Men kastrerades hösten då han var 3 pga ej hingstintresse av ägaren.

28268568.jpg

Håller med, Camaro M kan vara en bra hingst till detta stoet! :laugh:

Jag är inte den skarpaste på hoppavel, (inte för att jag skulle vara den skarpaste på dressyravel heller ;) .. men lite mer påläst) Linjeavel med Corde ska tydligen rekommenderas har jag läst av kunniga.

Har du kollat på Lucky Point, New Balance, Last Liberty, Szkopul, Niveau, Cagancho (linjeavel Corde x 3 (minst)), Camaro M (linjeavel Corde x 3 (minst)), Careful (linjeavel Corde), Cartier (linjeavel Corde), Casir Ask (linjeavel Corde).

/U

Det är ej mitt sto utan min kompis. Så kan ej svara på prisklassen. Det enda jag vet är att ev föl ska säljas.

Hon har en avkomma E: Akribori som blev kanon! Fick fina lovord på 3:års. Och de ville gärna se honom igen. Men kastrerades hösten då han var 3 pga ej hingstintresse av ägaren.

28268568.jpg

Fast avkomman har ju inte gått 3 årstest?? Däremot är den visad på kvaliten med siffrorna 887 666677 så jag tor knappast att de tyckte att han var ett hingstämne där:o

Jag skulle välja en höställd hingst med en lätt typ eftersom det verkar vara det som behöver förbättras enligt bilderna. Hon ser även ut att vara ganska lång i ryggen och kanske ngt överbyggd (?)...

Jag skulle kolla på:

Cyklon (om hon inte är överbyggd...)

Empire

Algot

Lucky point

Common sense (om han går igenom)

Menar kvaliteén;) Jo de sa att de gärna ville se honom igen nästa år som hingst då han var mycket spänd men hade en mycket intressant stam. Så jo de tyckte om honom. Jag var själv med och han var mer spänd än en gitarrsträng;) Detta var en anledning till att han blev kastrerad.

Hon är lång i rygg. Har ej tänkt på om hon e hög bak. Ska se om jag kan hitta en annan bild!

Här kommer bilden:

26932274.jpg

Och en bild på henne och första fölet:
1751598.jpg

Senast ändrad:

Har en 3-åring e. Camaro M. En snygg, kvadratisk modell om än ett småfult huvud (i mina ögon, enl domaren var det vackert...). Däremot så hoppar han kattmjukt, lämnar backen väldigt lätt och han är gudasnäll! Nackdelarna är att han är ganska lat och inte har någon direkt gång utöver galoppen....

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett fantastiskt sto e OBOS Quality, hon både rör sig bra och hoppar super, fantastisk inställning till allt arbete, ja kort sagt...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: Jeps
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka