Hingsttips??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pemi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 3 497
Sv: Hingsttips??

Liten uppdatering. Hästen kollad på klinik nu och det ÄR inte senan som spökar. Är istället kotleden förmodligen pga vrickning. Så hon är sprutad, röntgen var ua och återbesök om 3 veckor.

jag var på flyinges hingstvisning och de har fått in en del ny plus att de gamla inte är fy skam;) jag gillar flyingehingstarna. hade sj for feeling på mitt sto i fjol, men han e ju inte kvar. i år föll jag för callahan VDL e.contendro och alligator fontaine e.Gayssire Fleury Noren, båda dock avlade till hoppning. av dressyrhingstarna så är sandakan både lätt och långbent och skulle kanske passa ditt sto?men kolla in på flyinges hemsida, de har video på många av hingstarna också.:d lycka till

*kl*
Blir betäckning trots att stoet är ok nu. Då det ser ut som hon ska hålla för ridning så är det snarare stan som är relativt "intressant" för ev köpare som lockar mest.

Fått komentarer av folk som sett stoet "live" att fotona jag lagt ut är gräsliga. Hon ser inte ut som en tax annat än på bild. Är tvärt om kort i ryggen.

Vad tycks om Nobel? Kan Nobel-Homosassa vara något att ha?
Eller kanske Bourbon? Även om han är dressyrnriktad nu så har han ju placeringar även i hoppning (135cm).

Flyinge har många fina de också, lusläst sidan och kollat videos men det är ingen som riktigt faller mig i smaken. Stoet har annars en jättetrevlig halvbror efter Qalle.

Mitt tips är Camaro! Han står ju bara några km från mig och det jag sett av honom har bara gett positiva vibbar. Han verkar vare mycket trevlig i temperamentet och har en modern, elegant och högställd modell. Mycket smidig över hinder och rör sig lätt och ledigt. Tror att det skulle kunna bli riktigt bra på din donna! /AFF

Jo Camaro M är intressant. Mailat Millegarne ang prisuppgifter, hittar inget på deras hemsida.

Men hur stora avkommor lämnar han? Är ju "bara" 166 cm själv och stoet 162 cm, hon har större bakom, men avomman får ju gärna bli minst 165 cm.

Jag har tvärt om nästan bara sett stora avkommor e Camaro M...red en i somras som var ca 178 ( med en moder på 158...) Kolla i BLUP tabellerna hur han nedärver storlek, om jag inte missminner mig ligger han högt i den listan (därav inget alternativ till mina ston...:crazy: )

Camaro M har ett blup på 5.0, så han lämnar stora avkommor . Då kan jag sluta grubbla på det.

F[r du svar ang prisuppgift p[ Camaro, s[ meddela g'rna mig. "r ox[ intresserad av honom.

Något gammal tråd, men någon som vet vad han kostar camaro m?

Camaro M kostar 2000 i språng och 8000 vid 90-d. På www.asvh.se hittar du faktablad med priser på alla hingstar.

Jag har en fin ettårs hingst efter Camaro. Han är är stor - går ihop med 10 andra 1-åringar och han är störst i flocken. I och för sig mamman också stor. Men det verkar som Camaro präglar fölen mycket, denna är mest lik pappa; högrest och mkt ädel skimmel med lätta gångarter. Verkar ha bra temperament men det har även mamman.

Jag skulle absolut kunna tänka mig att bestäcka med Camaro igen. Men detta året är jag sugen på Contenderblod. Väljer mellan Carland, Careful och Cartier. Någon som har samma tankar? Vilken ska man välja???

Såg Careful på hingsttåget och det var den hingst som jag gillade bäst av alla som visades. Bra tryck i alla språng och med en jämn och fin teknik hela tiden. Cartier var lite busig och inte så jätteimponerande tycker jag, fast hoppade ekonomiskt= inte så häftiga språng (tycker jag...). Carland är lite större och grövre, något långsam i sin aktion. Careful tycker jag var bäst, men såg att han var aningen parallellförskjuten. Inte så kul. Men är stoet korrekt kan det ju bli bra!

Tack för den info. Har inte sett hingstarna själv och på bild är ju alla fina...

Liknande trådar

Avel Har ett trevligt halvblodsto som jag funderar på att betäcka för att få en avkomma till mig själv. Jag är en hobbyryttare som tävlar...
Svar
5
· Visningar
1 018
M
Avel Har bestämt mig för att betäcka mitt sto (nästa år då). Det jag söker är en högrest hingst med väldigt god ridbarhet, gärna stor eller... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 186
Senast: cirkus
·
Avel Önskar få lite hjälp med hingstvalet, om nu sista damen ska betäckas om så vill jag vara förbered! Stoet är 164cm, 4år så hon växer... 2
Svar
25
· Visningar
3 120
Senast: Miaa
·
Avel Ja, nu närmar sig paniken. Två veckor kvar tills det är dags för mig att betäcka, och jag är fortfarande inte säker på vad jag ska ha... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 450
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?