Hingsttips tack!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mirrow
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 4 185
Sv: Hingsttips tack!

De avkommor jag träffat har varit väldigt trevliga. (trots att 2 av dem har en enligt mig halvgalen mamma) Tyvärr är man ju aldrig garanterad någonting när det gäller avel...

Warsteiner, wetano.... kom igen jag vill ha en hingst med resultat. Jag har redan en warsteiner, helt underbar men pappa har fortfarande inte gjort något.

Wetano......ee jag gillar inte sega brukshästar. Skulle jag fött upp en viktbärande ridskolehäst så hade jag nog använt honom.

Nä var snäll och lämna hingstar utan meriter utanför detta. + Wetano han är inte vad jag vill ha hos en häst.

Men du, det där var ju inte så hyggligt skrivet.

Kom igen själv! Jag har tipsat om några, utan reaktion. Till exempel. Det är du som ska leta hingst, inte vi, och du känner ditt sto bäst.

Du det är inget ila menat, jag vill bara ha en hingst med meriter. Wetano har ja, men ärrligt jag har inte sett en ändå som det skricker wow om. Jag gillar warsteiner, men har en redan.

Vad jag söker är en topp hingst, jag står fortfarande kvar på LUX Z.

Alla försök med nactus, wetano, bellini-chapman avkomman, akribori mfl. Tyvärr så känner jag inte för dem. Jag vill ha en bra hingst och jag betalar gärna lite extra för det.

Jag känner mig säkrare med en hingst som har presterat som har avkommer som presterar. Kanske syskon, mor som har gjort något. Första grunden till detta är att om jag en dag vill sälja min NYA häst, då säljer inte akribori-okänd men Lux Z- okänd gör. Sen att mitt sto har gjort lite tror jag inte spelar in speciellt, mvs är inte så högt, de flesta hästar skulle klara det.

Så ta inte ila upp!

vem kan tro att jag har högsta betyg i svenska.... :-)

Warsteiner, wetano.... kom igen jag vill ha en hingst med resultat. Jag har redan en warsteiner, helt underbar men pappa har fortfarande inte gjort något.

Wetano......ee jag gillar inte sega brukshästar. Skulle jag fött upp en viktbärande ridskolehäst så hade jag nog använt honom.

Nä var snäll och lämna hingstar utan meriter utanför detta. + Wetano han är inte vad jag vill ha hos en häst.

Eh, jag har inte tipsat om vare sig Wetano eller Warsteiner???

För övrigt har Lux Z sönerna Tornesch och Non Stop R i avel i Sverige, nån av dem kanske kan vara något? De har väl en del prestation bägge två.

Senast ändrad:

helst båda.... :-) jobbitg va! Men jag kan även tänka mig en topphingst med inriktning dressyr eller hoppning. Just nu är jag mest inne på hopphäst. Skitsamma. Jag kan inte förklara vad jag vill ha.

Och ärligt så hetsar jag inte direkt, det är länge tills det blir vår!

Nobel har väl placeringar i svår hoppning och på väg upp i GP dressyr ?

Utomlands finns ju hur mycket som helst - det är väl mest att det kan bli lite krångligt om det inte finns någon importör utan man får fixa med licens och allt själv.

Personligen gillar jag Holsteiner blod. Eller kolla i KWPN vad som finns...

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 791
Avel Går i tankar om att betäcka mitt ena sto nästa år. Jag behöver råd och tips om avel då det var 12 år sedan senaste fölet hemma. Framför...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Görel
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 580
Senast: smulan87
·
Avel Har nu bestämt mig att betäcka mitt ena sto. Vill gärna ha lite tips om hingst. Hon är snyggt sto ser nästan ut som en hingst...
Svar
9
· Visningar
1 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka