Hingsttips någon?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ziemona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 677
Z

Ziemona

Är i valet och kvalet om jag ska betäcla mitt sto. Hon är stor och rätt så bastant, och har rätt lång rygg. (sån modell jag gillar på en hopphäst)
Hon är e Democraat och ue: Goldlack. MKh är 175 cm.
Avkomman ska helst ligga runt 170 cm, och är tänkt att bli en hopphäst.
Stoet är väldigt lugnt och stabilt, skulle gärna ha in lite mera fart i en ev. avkomma. Hon är en väldigt trevlig hopphäst och så vitt jag kan se har hon också ett bra steg, dock har hon kanske lite lite påskjut i bakdelen.
Några förslag?

Sv: Hingsttips någon?

om du går in på www.hippson.se, under länken hingstar så är det en som är skit snygg:love: tror han heter Maloubet de peville, eller något;) Man får se en film när han hoppar... Han är bara så SNYGG:d

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 056
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 377
Avel Har ett sto som kommer betäckas antingen under 2017 el 2018 och skulle vilja spåna lite på hingst. Stoet är e. Quebec ee. Quidam de...
Svar
10
· Visningar
1 914
Senast: KickiH
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka