Hingstkatalog

Sv: Hingstkatalog

Den släpps den 24 mars. I år skall de nygodkända hingstarna med, så det har dragit ut på tiden lite.

Jodå, den kommer ut 23 mars i år för man ville hinna få med årets godkända hingstar.

Åh...det står inte på då...
var köper man den??

Är ALLA godkända hblhingstar med i samma eller finns det fler?
Har för mig att Flyinge hade egen....eller???

Jag tror att listan med inköpsställena finns med i nästa nummer av Ridsport. Annars brukar ex. Börjes och Hööks sälja dem.

Och ja, alla godkända halvblodshingstar finns med, även Flyinges. Dock så trycker Flyinge en egen, lite flashigare, katalog med bara deras egna hingstar. Men som sagt så finns Flyinges hingstar med i den "stora" katalogen.

Glömde skriva att du också kan köpa den genom tidningen Ridsports hemsida, under rubriken "Bokservice".

Är det endast stamer och text i katalogen, eller finns det bra bilder på alla hingster också? Färg? Vill gärna ha en chans att göra upp en mening om hur hästen ser ut också

Stam i fyra led, foto, färg och mankhöjd, exteriörbedömning i text, bruksprovsresultat, ev egna tävlingsresultat, avkommors tävlingsresultat, ofta en presentationstext, antal betäckta ston, årets station.

Går det att beställa från Ridsport från utanför Sverige? Ser att det skall betalas med postgiro, men det går väl inte från Norge..?

Man kan ju prenumerera om man bor utomlands, så då borde de kunna skicka kalendern också. Mejla/ring dem och hör efter!:)

Fick förresten se att Ridsport lagt ut återförsäljarlistan för hingstkalendrarna nu, och det fanns visst två återförsäljare i Norge. Någon av dem kanske ligger nära?

NORGE, LILLESAND, Hööks Hestesport, Lillesand Senter
NORGE, SKEDSMOKORSET, Hööks Hestesport, Skedsmo Centret

I dag låg den i brevlådan :bump: Nu måste jag läsa...

Men varför finns inte Rosevelt med:confused: Enligt hemsidan ska han ju vara kvar. Vilken PR miss!
Nyhet. De har fört in ELIT efter de avgångna hingstarna.

Nej, inte vad jag har hunnit se iallfall.-En del annat är nytt. De nygodkända har fått egna sidor, de hingstar som är godkända men av olika anledningar inte är i avel har fått egen sida oxå...

Mkt trevlig läsning i brevlådan idag:angel: ,hingstkalendern, ridsport och new forestbladet:) tur att jag är ledig idag;)

Låter spännande!:) Jag hoppas verkligen att ridsportbutiken här har fått in katalogen i morgon...

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 670
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 166
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke... 2
Svar
25
· Visningar
1 676
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Klippmaskin
  • Guldfasanerna