Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
crax skrev:Ok, det var det jag trodde...
Men, eftersom jag inte har den blekaste aaaning om detdär med trav tror jag att jag tar en urtjusig dressyrponnyhingst och avlar mig en fantastisk ridhäst *ler*
Japanesen skrev:Nu är jag inte direkt proffs eller i närheten när det kommer till avel, men kan man verkligen använda en dressyrponnyhingst till ett varmblodssto?
crax skrev:Varför inte?
Stoet jag har är 154 cm, liten och nätt. Lättlärd, arbetsvillig och intelligent. Om jag vill ha ett föl efter henne blir det ett "ridföl". Jag kan inte ett skvatt om trav, ellr vilka kriterier som gör en bra travhäst, ridning är jag mer hemma på. Planen var att ta ett föl på henne det året hon fyller 8, för att utbilda och sälja fölet. Tanken är att jag skall kunna ta ett föl på henne senare i livet också, när hon skall pensioneras. Jag älskar denna hästen och hoppas att hon ärver ned sina egenskaper så jag får en likadan efter henne
Därför tänkte jag mig en ponnyhingst, med förhoppning att fölungen håller sig under ponnymått
Görel skrev:Om stoet klarar av att bära föl blir hon dräktig. Mitt eget sto är 15 i år och dräktig för första gången, och hennes mamma var 16 när hon föddes. halvblodsstoet Boniana var 17 när hon fick sitt första föl, och hann bli mamma till tre godkända hingstar, två avelsston och en ridhäst!
YaYa skrev:Jag har inte emot travare! men jag anser att man inte ska betäcka travare annat än med travare eftersom dom är speciellt avlade för att trava fort inte för att gå på dressyrbanan!!!
crax skrev:(skämt åsido, men om 15 år är jag 45 å bestämmer själv )
crax skrev:Ok, det var det jag trodde...
Men, eftersom jag inte har den blekaste aaaning om detdär med trav tror jag att jag tar en urtjusig dressyrponnyhingst och avlar mig en fantastisk ridhäst *ler*