Hingstfunderingar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Waltzing Mathilda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 807
W

Waltzing Mathilda

Då His Highness så tragiskt omkom, sitter jag och sliter mitt hår, vem jag ska "ersätta" honom med. Har tittat på Highcruiser, som har en härstamning jag tycker är högintressant, till mitt Hannoveranersto E Wolkentanz-Dakar. Men jag är lite rädd för skritten, har ju redan "chansat" med Highlander som vi väntar föl efter inom 2 veckor! Stoet har bra skritt, så jag hoppas det fungerar... Hon har en ettåring E Richfield, som vi är nöjda med så här långt. Har kollat Waldhofs hemsida med Painted Black, såg honom på hingstvisning, men hade ju redan bestämt mig, men tyckte han var trevligast av de som visades. Förra året hade jag egentligen bestämt mig för Rosevelt, men vågade inte då han då haft lite fertilitetsproblem, och stoet fölar ju rätt sent. Vet någon om han fungerat bra i år? Han tävlas/visas/matchas väl inte så hårt denna säsong. Har någon lite andra synpunkter/ideér, mottages detta tacksamt.

Om stoet, inga direkta svagheter, vill inte ha hingst som är för lång, inga tendenser till svaga kotor, viktigt med bra, inte för bred halsansättning.

Sv: Hingstfunderingar

Har His Highness DÖTT ! Han var ju på Globen o visade upp sig. Jag tyckte det var en underbar hingst.....Hur gick det till ?
Åh, vad tråkigt.:eek:

Liknande trådar

Avel Redan innan bruksprovet är mitt huvud fullt med hingstfunderingar för 2007. Antagligen betäcker vi tre ston i år...vårt gammelsto e... 2
Svar
27
· Visningar
2 196
Senast: stommen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V