Hingstfunderingar inför 2017

Jag tänkte betäcka med Cascadello l iår, men Cristallo är ju också väldigt intressant. Någon som vet om Lövsta köpt Cristallo och om tanken är att han ska finnas i aveln nästa år också?

Står på hemsidan att Gestüt Neuenhof är ägare till honom och inget har publicerats om någon försäljning. Fråga Lövsta själva om det är en viktig fråga?

Hjälp.

Hip hop som jag tänkte ta ska tydligen bara fås på fryst i år. Någon som har tips på annat hingstval?

Första fölet

Lite bakgrund om Stoet

stam: u:Galieta - ue: Ahorn uue: ladykiller xx
e: Michelino DVE
Stor 176cm och vad jag kan se i stofamiljen bakåt så har alla varit 172+ så letar efter en hingst som inte är för stor och har ett lugnt temperament. Några tips?

King Louie?

Nej Freazer det säger jag inte i alla lägen. Däremot tycker jag väldigt mycket om honom och tycker han lämnar fina avkommor.. hade ett sto som bara lämnade stora avkommor ända tills jag betäckt med King Louie och han är alldeles lagom stor i mitt tycke.. Contant q är jag också förtjust i men han lämnar väldigt stora avkommor..så nej jag säger inte alltid kingen ;)

Säg nu inte att jag ska behöva skriva upp ÄNNU en hingstkandidat på Escudons lista (syftar på Cristallo). Stammen är ju fantastisk.... Kan man hitta exteriöra omdömen nånstans, @KickiH ?

Siffror på Cristallo II 30-dagarstest hösten 2010 (3 år)
Dressyr 7.91
Hoppning 8.36
Totalt 8.22

Genomsnittspoäng (träningsperiod+slutprov)
Interiör 9.00
Skritt 7.75
Trav 7.50
Galopp 8.31
Ridbarhet 8.38
Hoppning 8.50

Nej Freazer det säger jag inte i alla lägen. Däremot tycker jag väldigt mycket om honom och tycker han lämnar fina avkommor.. hade ett sto som bara lämnade stora avkommor ända tills jag betäckt med King Louie och han är alldeles lagom stor i mitt tycke.. Contant q är jag också förtjust i men han lämnar väldigt stora avkommor..så nej jag säger inte alltid kingen ;)

I varenda inlägg jag har sett här under en längre tid har du alltid föreslagit honom. Visst han kanske passar till många ston men tycker du verkligen helt ärligt att han passar till alla dem du föreslagit honom till? :)

Tog King Louie till min stora märr för två år sen just för att han var liten. Tyvärr kastade hon sent så jag vet inte hur det hade blivit men har mött avkomma efter honom senare som varit jättestor så jag är inte helt säker på att han ger litet. Har oxå en avkomma efter HipHop som är närmare 180 cm. Hade nog funderat på Nintender som faktiskt ligger -3,5 under snitt medan HipHop bara har -1,3.
Själv testar jag antingen Ipanema CC eller Casanova Hästak som rena chansningar...

Tog King Louie till min stora märr för två år sen just för att han var liten. Tyvärr kastade hon sent så jag vet inte hur det hade blivit men har mött avkomma efter honom senare som varit jättestor så jag är inte helt säker på att han ger litet. Har oxå en avkomma efter HipHop som är närmare 180 cm. Hade nog funderat på Nintender som faktiskt ligger -3,5 under snitt medan HipHop bara har -1,3.
Själv testar jag antingen Ipanema CC eller Casanova Hästak som rena chansningar...

King Louie har ju inget blup, men han är själv liten, hans mamma ger litet, och hans pappa ger litet. Oddsen är att han också ger litet.

Sen finns såklart aldrig några garantier för en liten avkomma, då får man nog ta en c-ponnyhingst i så fall.

Den jag mött har Elmshorn bakom sig och är trots det en bra bit över 170 cm.
Har roat mig med att gå igenom alla registrerade avkommor som gjort 3-årstest och flera av dem jag kollat har varit kring 165-167 och någon över 170 och då är de bara 3 så jag tror inte han ger mindre än snittet faktiskt! Det fanns 2 på 158 och en på 160. Fädrena till de över 170 är inte heller jättehästar...

Liknande trådar

Avel Köpte idag ett sto e.Clever Hill Q ue.Jazz som ska betäckas. Visst, nu är hon bara 1.5år gammal men direkt efter treårs ska hon betäckas...
2
Svar
21
· Visningar
3 971
Senast: tramp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter