Står i faktabladet på språngrullarVar står det? Såg inte på hemsidan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Står i faktabladet på språngrullarVar står det? Såg inte på hemsidan?
Här går nog planerna på att använda den nygodkände Formalin till mitt sto e. Briar ue. Uttini. Det är hennes första föl. En chansning då han är ung men samtidigt har jag sett vad mitt stos linjer lämnar tillsammans med Floricello-blodet . Hingsten Klifton har precis denna kombo, och honom gillar jag enormt. Jag har spanat på Formalins möderne en del också och jag har gillat vad jag sett hittills. Formalin är dessutom tillräckligt liten för att kunna komplettera mitt sto på 178 cm bra.
Andra heta kandidater på min lista varit Dragon Welt och Dalwhinnie bland annat. Den sistnämnda har ju tyvärr haft ganska dåliga dräktighetssiffror sista åren och den förstnämnda känner jag inte så mycket för även fast han är fin och verkar trevlig. Dalwhinnie står dock fortfarande på önskelistan .
Så kanske det är. Tycker det är svårt att hitta info om temperamentet rent generellt och om mödernet speciellt.Formalin har ett fantastiskt möderne rent prestationsmässigt, men jag tror inte hans mamma var jätteenkel alla dagar i veckan.
Här går nog planerna på att använda den nygodkände Formalin till mitt sto e. Briar ue. Uttini. Det är hennes första föl. En chansning då han är ung men samtidigt har jag sett vad mitt stos linjer lämnar tillsammans med Floricello-blodet . Hingsten Klifton har precis denna kombo, och honom gillar jag enormt. Jag har spanat på Formalins möderne en del också och jag har gillat vad jag sett hittills. Formalin är dessutom tillräckligt liten för att kunna komplettera mitt sto på 178 cm bra.
Andra heta kandidater på min lista varit Dragon Welt och Dalwhinnie bland annat. Den sistnämnda har ju tyvärr haft ganska dåliga dräktighetssiffror sista åren och den förstnämnda känner jag inte så mycket för även fast han är fin och verkar trevlig. Dalwhinnie står dock fortfarande på önskelistan .
Du menar att sperman eventuellt var flera dygn gammal och hon tog sig ändå på ett skick? Det var verkligen inte illa. Är du nöjd med din avkomma efter honom?Mitt sto blev dräktig på ett skick. Seminering på igångsprutning efter fölbrunst. Dessutom var det eventuellt lite schabbel med spermaskicket - på det stod det att det var tappat på måndagen hon seminerades på fredagen, men pigga och fina simmare som tillsammans med mitt sto gjorde den brune på min avatar
Jag har tyvärr valt bort Sibelius av olika anledningar.Tänk på att hans möderne kan vara knepigt i temperamentet. Jag vet inte hur ditt Briarsto är i temperamentet, men på pappret låter kombon som något som kan bli väldigt besvärligt.
Vill du få ner storleken skulle jag ha tittat på Sibelius.
Du menar att sperman eventuellt var flera dygn gammal och hon tog sig ändå på ett skick? Det var verkligen inte illa. Är du nöjd med din avkomma efter honom?
Såg det nu! Man blir ju lite avskräckt....Står i faktabladet på språngrullar
Jo man måste senast på 95 dygnet rapporterat om stoet är dräktigt eller ej.Det måste stå på språngrullar och verifierats med veterinärintyg.Är det inte gjort får man betala 90 dygn vare sig stoet är dräktigt eller ej.Förstår att Lövsta vill ha svar så snabbt så möjligt men jag vet av livets erfarenheter att livet kan verkligen krångla och då kan 5 dagar vara lite snävt tycker jag personligenUtan att ha läst språngrulla (bara konstaterat mycket text ), vad är det som avskräcker er?
Jo man måste senast på 95 dygnet rapporterat om stoet är dräktigt eller ej.Det måste stå på språngrullar och verifierats med veterinärintyg.Är det inte gjort får man betala 90 dygn vare sig stoet är dräktigt eller ej.Förstår att Lövsta vill ha svar så snabbt så möjligt men jag vet av livets erfarenheter att livet kan verkligen krångla och då kan 5 dagar vara lite snävt tycker jag personligen
Klart man ska kolla vid 90 dygn det jag tänker är att det kan ju krångla med vetintyget.Som tex 2012 när jag bet ett sto då sa det bara tjofs så hade vet själv skrivit in dräktig på 90 dygn på språngrullar direkt, men förra året hände inget så då skrev jag in det själv efter konstaterad dräktighet i språngrullar.Men är man kanske ny och inte på son vet så kanske det missas.Speciellt om 90-dygn infaller en helg och vet kanske inte kan kolla ditt sto just då redan där faller nån dag bort.Det jag menar är att jag vet hur saker kan krångla och mycket kan gå snett på fem dagar!Fast det gäller ju egentligen alla hingstar? Eller vad missförstår jag? Vill man vara säker på att inte behöva betala 90-dygnsavgift så måste man kolla stoet. Jag uppmuntrar alla mina seminkunder att kolla senast på 90 dygn av just den anledningen. Det har jag alltid gjort.
Klart man ska kolla vid 90 dygn det jag tänker är att det kan ju krångla med vetintyget.Som tex 2012 när jag bet ett sto då sa det bara tjofs så hade vet själv skrivit in dräktig på 90 dygn på språngrullar direkt, men förra året hände inget så då skrev jag in det själv efter konstaterad dräktighet i språngrullar.Men är man kanske ny och inte på son vet så kanske det missas.Speciellt om 90-dygn infaller en helg och vet kanske inte kan kolla ditt sto just då redan där faller nån dag bort.Det jag menar är att jag vet hur saker kan krångla och mycket kan gå snett på fem dagar!
Jo jag förstår att det bara krävs vetintyg när stoet inte är dräktigt och det är klart alla vill ha det.Det är inte de jag reagerade på utan faktum att man bara har fem dagar på sig att rapportera det.Ja men du behöver ju bara vet intyg om den INTE är dräktig? Och det behöver du nog i teorin på alla hingstar, inte bara Lövstas.
Fast Synovias barn har verkat mkt trevliga. Sandro Hitblodet har nog skarpat till det en del på syskonenTänk på att hans möderne kan vara knepigt i temperamentet. Jag vet inte hur ditt Briarsto är i temperamentet, men på pappret låter kombon som något som kan bli väldigt besvärligt.
Vill du få ner storleken skulle jag ha tittat på Sibelius.
Fast Synovias barn har verkat mkt trevliga. Sandro Hitblodet har nog skarpat till det en del på syskonen
Fast det gäller ju egentligen alla hingstar? Eller vad missförstår jag? Vill man vara säker på att inte behöva betala 90-dygnsavgift så måste man kolla stoet. Jag uppmuntrar alla mina seminkunder att kolla senast på 90 dygn av just den anledningen. Det har jag alltid gjort.