Gillar honom och har sett en del jättefina avkommorCi-Ci senjor Ask
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gillar honom och har sett en del jättefina avkommorCi-Ci senjor Ask
Jag har blivit erbjuden ett strå For Pleasure för 3100 euro av Euro stallion (de hade ett kvar) men jag kommer avstå. Plot Blue finns också på ES.Var får man tag på for pleasure och plot blue?
Någon som vet?
Kan nog bli han faktiskt. Men man har ju ett tag till att bestämma sig.Gillar honom och har sett en del jättefina avkommor
En av mina absoluta favoriter,men avel ska gå framåtVad anser ni om Godsend du Reverdy?
Min tanke också men har alltid gillat honom. Haha. Lite inne på singular också...svårt detta.En av mina absoluta favoriter,men avel ska gå framåt
Jag lägger min röst på CiCiMin tanke också men har alltid gillat honom. Haha. Lite inne på singular också...svårt detta.
Vad anser ni om Godsend du Reverdy?
Haha jo men kollar bara runt. Vill ha holsteiner egentligen.Hrmm..... du skrev i ett tidigare inlägg "Önskar ingen fransk stam utan gärna Holsteiner." Godsend är ju så fransk som det bara går..........
http://www.sporthorse-data.com/d?z=zP5FtX&d=Godsend+du+Reverdy&x=35&y=12
Oj, vad svårt det måste vara att avla halvblod om man ska undvika bruna hästar....?! Jag tycker brun är en super färg, syns inte om hästarna är lite smutsiga!
Personligen brukar jag undvika skimla hingstar, men det är inte pga färgen, men för att dom flesta skimla hopphingstar är typ stora grova Holsteiners som jag inte gillar.
Jag skrev i förra årets hingstfunderingstråd där jag sökte en hopphingst till mitt sto. I år blev det ingen betäckning men planen är att betäcka 2017. Tankarna har dock vänt och trots att jag i grunden är hoppryttare så är jag inne på spåret att ta en dressyrhingst. Stoet är tävlat låga klasser i dressyr, hoppning och fälttävlan. Hon har bra kapacitet och har enkelt för sig.
Stoet är e Briar - Uttini - Krevad och STOR, ca 178 cm. Jag vill få ned mankhöjden på avkomman. Gärna under 170 hade den fått landa på. Stoets starkaste gångart är traven, och jag skulle önska en något bättre galopp. Jag vill ha en avkomma med bra temperament och ridbarhet.
Jag har kikat på hingstar som Sibelius, Dragon Welt, Flambeau och Zafferano. Men ingen av dessa hingstar har ju speciellt gamla avkommor eller inga alls. Ang Flambleau är jag lite fundersam över temperamentet också. Jag har hört att han ska vara ganska svår. Tänkte att Sibelius nog är ett säkert kort ang storleken, men sen hörde jag att hans avkommor verkar kunna bli ganska stora. Mitt sto har inte haft föl innan så det får gärna vara en hingst med bra dräktighetsprocent.
Tankar?
Länk till blup
Tack för tipset! Måste kolla närmre på Hermes. Har bara träffat en avkomma efter honom men han var väldigt snäll och trevlig .Vilket tjusigt sto! Hermes kanske? Han är ju liten och nätt och sägs ha trevligt humör. Har sett en hel del snygga avkommor efter honom, och han har ju en godkänd son i Bellman också. Lite roligt att det blir en megaSWB avkomma i så fall.
En svart hingst jag gillar är Morricone. Han är förvisso 169 cm.Är helt ny på detta och har ett sto som ska betäckas till våren. Har läst igenom hingsvalstrådarna för 2015 och 2016 för att få en bra "introduktion"
Har några kandidater men hade hoppats på lite tips. Är kanske lite tidigt ute...
Stoet är efter Electric (dvh 915) - weltmeyer. Fin exteriör, modern och långbent typ.
Rör sig bra, med skritt som bästa gångart. Har dock tagit lite tid att hitta balansen och få rätt på sina långa ben. Stoet är en bit över 170, avkomman får gärna bli något mindre. Önskar lite bättre bakbensaktivitet och lite mer kvickhet. Hon har inte haft föl tidigare.
Några tips?
Finns en liten dröm om en svart avkomma (stoets pappa är svart). Men med de hingstar jag tittat på hittills verkar det få förbli en dröm
Man kan alltid hoppas Jag betäckte mitt mörkbruna sto med en mörkbrun hingst och fick ett kolsvart föl. Hon är tom felreggad som mörkbrun då hon var beige just när hon skulle reggas och jag var helt säkert på att hon borde vara brun och benen var väl aaaaaningen mörkare än kroppen.Finns en liten dröm om en svart avkomma (stoets pappa är svart). Men med de hingstar jag tittat på hittills verkar det få förbli en dröm