Fick svar nu. Ike visas på Flyinge som planerat och Frontier ska gå ett prov i Tyskland så det var lite oklart som jag förstod det vart han kommer stå.
Frontier har väl gått i Dk, ska han gå i Ty också alltså?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick svar nu. Ike visas på Flyinge som planerat och Frontier ska gå ett prov i Tyskland så det var lite oklart som jag förstod det vart han kommer stå.
Saxar från mailsvaret jag fick:Frontier har väl gått i Dk, ska han gå i Ty också alltså?
Saxar från mailsvaret jag fick:
Frontier skall göra ett Tyskt sportprov som komplement till sitt danska prov i våras
Vet inte om det är kutym eller ej att gå i Tyskland också, är dåligt insatt i testerna där nere.
Enligt Eklunda är han godkänd både i Dansk Varmblod och i SWB och var högst bedömda hingst på sina 10- och 14-dagarstester i Dk så godkänd verkar han vara? De kanske vill ha honom godkänd i fler förbund? Ingen aning men det vore väl en inte helt orimlig förklaring kanske.Ok , ja det är väl för att han inte blev gk i Dk helt enkelt... fast jag fick för mig att de fick tvåårigt betäckningstillstånd på 3-årsgodkännandet? Eller det kanske bara är i Sv?
Enligt Eklunda är han godkänd både i Dansk Varmblod och i SWB och var högst bedömda hingst på sina 10- och 14-dagarstester i Dk så godkänd verkar han vara? De kanske vill ha honom godkänd i fler förbund? Ingen aning men det vore väl en inte helt orimlig förklaring kanske.
Ok, då är jag med!Som treåring ja, men sen måste han ju gå längre test för fortsatt godkännande.
Som treåring ja, men sen måste han ju gå längre test för fortsatt godkännande.
Fast han ser ut att ha fått godkänd på sitt 35-dagars prov:
https://equinet.vfl.dk/ords/prod/f?p=1000:14:1417417585769209::NO:RP:P14_RESULTAT_ID:440240
Men iom att han endast fick 1 års betäckningstillstånd i DV 2016 så kommer han nog behöva visas igen i år.
Vad som gäller i Dk vet jag inte men i Sv måste de ha mer än 833 på det danska provet för att vara direktkvalificerade.
Hoppar in i tråden och undrar om ni har tips på hingst
Vi funderar på att betäcka mitt förra tävlingssto igen. Hon har en avkomma e Canterbury som är 3 år idag och ser fin ut.
Jag har fastnat för Cascadello II och Mr Vain. Vad tror ni om dessa två? Har ni några andra tips?
...möjligt att det kan kompletteras med valda delar i Ty? Om han nu är där menar jag.
Hoppar in i tråden och undrar om ni har tips på hingst
Vi funderar på att betäcka mitt förra tävlingssto igen. Hon har en avkomma e Canterbury som är 3 år idag och ser fin ut.
Hon själv är e Graf Quidam (Quidam de Revel) u fullblod/anglo imp Polen. Tävlade internationell fälttävlan med mig och syftet med ev. fölet är fälttävlan för mig och senare ridhäst för min kompis som har stoet idag. Stoet är ca 166, lätt i typen, något lågställd, elastisk gång men har något svårt att hålla ihop kroppen, hoppar fantastiskt, försiktig men modig och har knappt rört en bom eller stannat under alla år som tävlingshäst. Superinställning och fin att rida. Lite nerv men alltid snäll, nedärvt till avkomman som första året var något reserverad och svår men idag verkligen visar stabilt psyke med trygg ledare.
Vi vill alltså behålla storlek, typ/lätthet, inställning, hoppning och gång men bättra på kropp/ridbarhet något.
Hon tog sig inte med Crelido förra gången och vi funderade då också på Chico's Boy men han verkar inte tillgänglig längre?
Jag har fastnat för Cascadello II och Mr Vain. Vad tror ni om dessa två? Har ni några andra tips?
Chilli Morning?