Hingstfunderingar inför 2017

Var tvungen att googla Limebrand då jag inte känner till honom. Hittade du några utställningsresultat på stoet i HesteData? Iom att det är en hopphäst, hur är galoppen och hopptekniken? Vad önskar du i avkomman?
Jag visste inte heller vad det var för hingst. Han har bara fått två avkommor vad jag kan se. Jag ska kolla HesteData, har inte hunnit än.
Bra galopp och bra teknik. Vill ha en hoppkanon. Korrekt benställning är viktigt även om stoet själv har det. Önskar ingen fransk stam utan gärna Holsteiner.

Jag visste inte heller vad det var för hingst. Han har bara fått två avkommor vad jag kan se. Jag ska kolla HesteData, har inte hunnit än.
Bra galopp och bra teknik. Vill ha en hoppkanon. Korrekt benställning är viktigt även om stoet själv har det. Önskar ingen fransk stam utan gärna Holsteiner.
Ci-Ci senjor Ask

Håller med @dobbis han har också ett mycket bra index på benen, framben 137, bakben 127.
Unghästindex i Danmark 138 i hoppning.
Kapacitet: 135
Galopp: 134
Teknik: 135
Ridbarhet: 143

Menar du att Limebrand fått 2 avkommor? Nej det har han inte. Han har 162 avkommor. Han användes som allroundhingst, hans pappa är dressyrhingst och morfar är dressyrhingst. Limebrand kom 2a av 11 i sitt prov. Han beskrivs som en stor kraftig hingst med välansatt kraftig hals. Brant bog. Lägre manke önskas. Bra övelinje, dock lite lång länd. Muskulöst kors, dock önskas lite djupare lårmuskulatur.

Fölen beskrivs som stora men varierar i typ och temperament. Han förbättrar gångarter, det har observerats att vissa föl har lång länd och vissa har brant bog. Medel i korrekthet.

Han exporterades till Tyskland.

Menar du att Limebrand fått 2 avkommor? Nej det har han inte. Han har 162 avkommor. Han användes som allroundhingst, hans pappa är dressyrhingst och morfar är dressyrhingst. Limebrand kom 2a av 11 i sitt prov. Han beskrivs som en stor kraftig hingst med välansatt kraftig hals. Brant bog. Lägre manke önskas. Bra övelinje, dock lite lång länd. Muskulöst kors, dock önskas lite djupare lårmuskulatur.

Fölen beskrivs som stora men varierar i typ och temperament. Han förbättrar gångarter, det har observerats att vissa föl har lång länd och vissa har brant bog. Medel i korrekthet.

Han exporterades till Tyskland.
Låter ju bra. Jag hittade bara två men antog egentligen att det var lite väl få. :D
Det är ingen hingst jag känner igen men är som sagt far till Brandibah som är mor till mitt tingade Avelssto. :)

Här velas det fram o tillbaka vilken hingst jag ska lägga på mitt sto nästa år... Hon fick ett superfint stoföl i år e. Vivant van de Heffink. Försökte få henne dräktig med honom igen men efter 3 försök (ingår 3 insemineringar på honom) utan att det tog sig och vi var inne i augusti så bestämde jag mig för att börja tidigt nästa år istället.
Min plan inför 2017 har varit att använda I´m Special de Muze (e Emerald u Walnut de Muze e Nabab de Reve-Chin Chin), han verkar ha haft bra kvalitet på sperman trots att han inte haft jättemånga ston. Inser dock att jag behöver ha nån kandidat till om det inte skulle ta sig. Nån som kan ge något bra tips å bra hopphingstar till detta sto http://www.blup.se/sv-SE/horses/213705-flickering-fame-swb
Fölet kommer att säljas så gärna en "säljbar" hingst ;)

Plot Blue, Comme Il Faut, Arpeggio, Perigueux, Casall är några förslag.

Comme Il Faut har jag med på min lista för framtiden, han finns väl bara på fryst o det är där jag velar om jag vågar mig på fryst nästa år iom hon strulade i år på de... Casall vågar jag inte ta i dagsläget då hon inte tog sig sist, lite dyrt o chansa till nästa år, men han vore inte fel :love: Plot Blue hade jag på mitt förra stos lista men faktiskt inte kolla på till detta sto, får kollas upp igen. Arpeggio, Perigueux är för mig okända hingstar så de får jag läsa på om vad det är för några. Tack för förslagen! :)

For Pleasure har ju snart varit död i snart 6 år , jag vet inte hur mycket fryst det finns kvar. Info och kontaktuppgifter om båda hingstarna hittar du på Marcus Ehnings hemsida.

Liknande trådar

Avel Köpte idag ett sto e.Clever Hill Q ue.Jazz som ska betäckas. Visst, nu är hon bara 1.5år gammal men direkt efter treårs ska hon betäckas...
2
Svar
21
· Visningar
3 971
Senast: tramp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Västeråsträffstråden