Hingstförslag.....?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare quinta essentia
  • Startdatum Startdatum
Q

quinta essentia

Har ett sto e Catango ue Ramiro-Ulft(e Le Mexico)-Gondelier som lite hastigt och lustigt antagligen ska betäckas i år. Därför blev det helt plötsligt bråttom med hingstvalet.... Tänkte att desto fler som spånar och kommer med förslag desto bättre! Det står lite om stoet i en annan av mina trådar för er som är intresserade.

Vill iaf ha en känd hingst med bra stam (helst godkänd i holstein men inget måste) som har bevisat god nedärvning (alltså ingen yngre förmåga). Gör inget om det är på fryst för hon har varit lätt att få dräktig tidigare men färskt är så klart en fördel. Kan tänka mig att betala ca 20000 (dvs 16000+moms) i hingstavgifter, sedan tillkommer självklart veterinäravgifter mm.

Till era hingstförslag får ni gärna skriva lite om hingstens nedärvning. Vad har avkommerna för resultat, temperament mm... Själv har jag funderat på Corland, Heartbreaker, Lord Z och Eurocommerce Berlin. Skriv gärna kommentarer om dessa hingstar också!

Sv: Hingstförslag.....?

Jag kan ha fel, men har för mig att de inte rek. fryst på ston äldre än 8 år som inte har föl vid sidan.
Vore intressant att se en exteriörbild på stoet:)

Berlin är en riktigt häftig hingst! :bump:
Min svägerska fick föl i år med honom. Jättefin avkomma!

Nej dom gör väl inte det men hon har varit lätt och få dräktig så jag tycker nog att det är värt att chansa ifall det är en hingst som verkligen tilltalar mig...

Är inte så haj på datorer så jag vet inte om jag lyckas med någon bild...

Senast ändrad av en moderator:

Så roligt! Vad har det stoet för stam? Varför valde din kompis just honom?

Jag kan ha fel, men har för mig att de inte rek. fryst på ston äldre än 8 år som inte har föl vid sidan.
Vore intressant att se en exteriörbild på stoet:)

Kompisen fick i år ett Irco Mena föl på sin 11 åriga märr, betäckt som 10 åring utan föl vid sidan.

Vet ett annat sto som är 20 i år som betäcktes som 18åring på fryst, vet inte om hon hade föl vid sidan dock..

Beror väl på hur bra kvalitét det är på den frysta och hur fertil märren är.

ts: Calido? Fast nu ska jag säga att jag ärligt talat inte vet vad det är för stam på Catango, de kanske är släkt? :D

Hoppas det tar sig med fryst i så fall på mitt sto oxå! Calido och Catango är halvbröder så det går tyvärr inte annars har han ju gett många bra avkommer.

jag kan INTE se bilderna:confused: men jag rekommenderar Clinton I som Ängagården tar in på färsk transportsperma i år. Denna Clinton I reds av Tomav Voss, vann falsterbo deryt 2ggr samt plac i Aacchen, är helbroder till Levistos mamma.

Berlins avkommor har ju gått väldigt bra på KWPNs bruksprov.
Sonen Zürich är en kille jag är stormförtjust i, och som också kan bli aktuell när man ser mer av vad han lämnar.
Både Berlins mor och mormor har ju själva presterat i sporten.

Skall inte betäcka iår, men annars hade just Berlin stått på min lista.
Ramiro- Ulft sitter ju som handen i handsken med!
Lycka till!
Mvh

Jo, han är verkligen jättefin! Hur gamla är Berlins äldsta avkommer?

Alla dina ideér är oerhört bra hingstar.

Själv skulle jag gärna ta Corland. Dels för stt jag har redan har ett Corland-sto som jag förstås rent objektivt tycker är fantastisk. MEN det har också fötts en liten Corland-flicka på gården u xx-sto. Och det är baske mig en riktigt fin liten unge. Hon ser mer ut som ett rent dresssyrstammat föl, med resningen, halsansättning, överlinjen och gångarterna.

Berlin är min favorit rent spontant av dessa hingstarna!

Kom på en anna hingst, som jag inte har stenkoll på, men som det börjar dyka upp lite avkommor eftersom som ser jättefina ut-Quinar Z. Allt jag vt om honom är dock att han hoppar enormt, står på Zangersheide och att han är e Quidam de Revel.

Jag har betalat 2000kr vid bokning, samt 5000kr vid språng samt 1500kr för transporten från Tyskland, moms tillkommer samt seminavgifter och stationsavgifter. Därefter kostar han ytterligare 5000kr +moms vid konstaterad dr på 90 dygn.

Hur stort är ditt sto? Corland lämnar nämligen smått.
Heartbreaker har dålig kvalité på fryst.

Annars tycker jag du är inne på fina hingstar!!

Jag har betalat 2000kr vid bokning, samt 5000kr vid språng samt 1500kr för transporten från Tyskland, moms tillkommer samt seminavgifter och stationsavgifter. Därefter kostar han ytterligare 5000kr +moms vid konstaterad dr på 90 dygn.

har du någon uppfattning om hur Clintons dräktighet är?

Corland är nog den hingsten som jag är mest inne på för tillfället. Hur är ditt corlandsto i temperamentet? Viktigt för mig är en hingst som ger mod och framåtanda efterom mitt sto är lite mesigt...

Det är ju överkomligt. Stoet är 1,70 så hon är ju inte jätteliten men det gör inte mig så mycket ifall avkomman blir lite mindre...

Liknande trådar

Q
Avel Har ett sto efter Catango-Ramiro-Ulft(e Le Mexico)-Gondelier som jag funderar att i framtiden ta föl på för att sedan sälja avkommerna...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Roofy
·
Avel En del har det väl redan stått om här men vissa är nya, saxat från Ridsport Nya spermaimporter 2007 Det har tillkomit...
Svar
10
· Visningar
2 051
Senast: Sar
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 151
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31