Hingstförslag.....?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare quinta essentia
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingstförslag.....?

På den station jag använt är det fler som bet m clinton och dom har blivit dr på en/två semineringar på en brunst, men det är ju för litet sto antal för att säga så mkt om hans dr resultat. men sperman som jag fick såg mkt bra ut. Ska kolla henne på fredag så håll tummarna!

På den station jag använt är det fler som bet m clinton och dom har blivit dr på en/två semineringar på en brunst, men det är ju för litet sto antal för att säga så mkt om hans dr resultat. men sperman som jag fick såg mkt bra ut. Ska kolla henne på fredag så håll tummarna!
Jag håller tummarna för dig/er! Urspännande! :bow:

Clinton själv är 172cm, det är en av anledningarna till att jag tog honom för att stoet själv är bara 163cm, av någon anledning så verkar hingstarna sätta storleken på mina avkommor. Clinton är e. Carolus som är efter Capitol, När jag använt Cardento så har mina avkommor blivit 172-173 cm, vilket är en storlek jag föredrar.

Berlin är en riktigt häftig hingst! :bump:
Min svägerska fick föl i år med honom. Jättefin avkomma!
Går det att få fram en bild på den? Jag är nyfiken på Hans avkommor då jag tycker att han är intressant. Vad var det för stam på stoet?

Berlins avkommor har ju gått väldigt bra på KWPNs bruksprov.
Sonen Zürich är en kille jag är stormförtjust i, och som också kan bli aktuell när man ser mer av vad han lämnar.
Zürich - han tycker jag också är spännande!

Egentligen så gillar jag dem flesta av Eurocommercehingstarna. Undrar varför ingen importör satasar mer på att börja samarbeta med dem? Där har man ju flera fina hingstar på ett och samma ställe? Det är synd att vi inte har större åtgång på dem hingstarna.

Hoppas det går bra!!
Det är en rikigt fin hingst.Vilken station har du varit på?

/slira

Den tanken har slagit mig med.
Men de kanske har fullbokat?
För många godbitar finns det!
mvh

Den tanken har slagit mig med.
Men de kanske har fullbokat?
För många godbitar finns det!
mvh
Visst är det så! :d Den enda anledningen till att dem inte är mer etablerade i Sverige som jag kan komma på så här direkt är att dem i första hand valt att vara nischade som sportstall i första hand. Dem kanske helt enkelt egentligen inte behöver intäkterna från aveln i så stor utsträckning?

I vilket fall som helst så är det verkligen synd för oss svenska uppfödare!

*kl*

Är det ngn som vet om Berlin lämnar stort? + vart man kan finna info om honom, typ mkt omdömen exteriör o.sv?

Vi har inte satt någon större press på henne i livet ännu, men av det vi har sett hittills så är hon väldigt trevlig att ha att göra med på alla sätt. Känslig, men inte mesig. Alltid mycket energi, men aldrig busig eller bockig, tycker om att jobba.

Hon fick föl som 5-åring och var en mycket bra mamma.

Låter ju lovande! Verkar luta åt honom faktiskt.....

Har funderat på några andra också ifall man vill ha en lite "skarpare" avkomma. Dessa skulle isf vara Heartbreaker eller Quidam bland annat. Heartbreaker är jag däremot lite tveksam till för jag har hört att hans ben inte skulle vara dom bästa och när det gäller Quidam är det ju det här med ridbarheten.... Carnute har jag också tänkt på men jag har ingen direkt erfaranhet av hans avkommer. Någon som har det?

Jag har använt Flyinge som station. Seminerat 3 ggr, sperman har inte varit super de 2 första ggr och dessutom är stoet beh och sköljt 3 ggr m gentaject efter att vi tagit baktprov och sett resistens mot hippotrim. Men sista transporten var sperman 50% och mitt och ett sto till blev dräktiga!:bump:

Liknande trådar

Q
Avel Har ett sto efter Catango-Ramiro-Ulft(e Le Mexico)-Gondelier som jag funderar att i framtiden ta föl på för att sedan sälja avkommerna...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Roofy
·
Avel En del har det väl redan stått om här men vissa är nya, saxat från Ridsport Nya spermaimporter 2007 Det har tillkomit...
Svar
10
· Visningar
2 051
Senast: Sar
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 151
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka