Hingstförslag?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rodde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 990
R

Rodde

Jag behöver lite tips! Jag har kört fast i hingstletardjunglen...
Jag ska betäcka ett av mina hbl ston iår och jag vill ha en snygg dressyrhingst (eller hopphingst med kanon gång). Han ska ha en bra stam med ett starkt möderne.
Långbent, elegant och tre bra gångarter och bakbensaktivitet. Bra ridbarhet samt ett trevligt temperament ;)

Vad har ni för förslag?

Sv: Hingstförslag?

Skulle jag ha föravsikt att "betäcka dressyr" så skulle jag betäcka med First Wish! Helsåld när det gäller dressyrhingstar. Dock är detta inte fallet, kommer att betäcka med hopphingsten Ludwigs Champion, som förövrigt bara har 8:or på gången som 3 åring.

FW finns ju på www.tullstorp.nu o finns även många dressyrhingstar på www.waldhof.se där även Ludwig finns.

Lycka till!

e.Pontus-Guvenör
Lite kortbent men hon kan både röra sig och hoppa. Ett snyggt litet sto.
Super trevlig på alla sätt och vis!
/Madde

Nej, hon tröttnade på bukefalos så jag tog hennes nickname =)

Hej Madde?

Jag tycker med du/ni ska se över First Wish.
Han stämmer nämligen överrens med det ni söker.

//Isabel (..och Wilma)

A Dandy Man 1128

A Dandy Man 1128 har en unik prestationsinriktad härstamning, då både möderne och fäderne består av tre generationer Grand Prix hästar.

Mormor, den legendariska Lone Star, gick även hon svår dressyr. Morfar Amiral har deltagit i två OS med två olika ryttare och har tre helsyskon i svår dressyr. Fadern Don Primero och farfar Donnerhall är båda Grand Prix hingstar som talar för sig

/Mlii

Liknande trådar

Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 029
Senast: Karoliten
·
Avel Hej! Jag är en 40+ are som går i köpa unghäst tankar ( till ffa dressyr ). Ska INTE rida höga klasser utan vill ha en sund och trevlig...
Svar
6
· Visningar
1 673
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 770
Senast: pastejja
·
Avel Har ett välhoppande dressyrsto efter Briar och sedan fullblod på mödernet. Vi vill gärna lägga på en hopphingst för att få ett rent...
Svar
17
· Visningar
2 187
Senast: Långnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka