Hingsten warsteiner

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Blobas
  • Startdatum Startdatum
B

Blobas

Är det någon som vet något om hingsten?? vet några avkommer eller har någon själv kanske?? Hur är avkommerna??

på mitt stall har vi två stycken!
vienna. som är såld, världens goaste, och snällaste, när hon skulle ridas in så var det praktiskt taget bara att sitta upp så var de klart! det är en här på buke som äger henne nu

wersiles. oxå en fin liten rackare, lite kartong huvud, men jätte go, är nu 3 år och under inridning.

du kan nog läsa om dom på stallphem.se tror jag under "till salu" hoppas jag har rätt bra... :)

både vienna och wersilles har hoppteknik och steg :)
det stog inte mycket på hemmsidan, men men..

Fanns inga bilder på dom :(Åhh är dom stora då?? Mitt sto är 163 cm=) efter gaspadin ue hertigen!!

Åhh det jag är ute efter en bra hoppteknik å bra steg=) fast nu är jag ute efter en bra dresyrhäst=)

Warsteiner har 66/56 på hoppningen i bruksprovet, så han är kanske inte rätt hingst omman vill ha hoppförmåga.

Jag har sett Warsteiner på en hingstvisning, och tyckte tyvärr inte att han var särskilt imponerande.

mamman=gadrilla hon står under avel på samma sida. jag vet inte riktigt hur stora dom är men ca 1,57 kannske :confused: blir större.
mamman är ju dressyr häst. men dom ät fina. wersan skal bli dressyr häst hoppas jag :D

jag är inte så himmla duktig på att se sånt men dom har inget dåligt steg i alla fall.

Okej hmm jag undra varför han är ås billig bara om nått är fel eller om han spermier är dåliga

Silvano vad tror ni om han då?? eller ska jag ta Laurin i gång till??
GHaaaaaaaaaa velig man är då!!!!!!! :crazy:

OJ 157 som 3 åring det var inte stort Tok för litet för mig jag måste ha en häst på MINST 168

Han är kanske så billig för att avkommorna inte motsvarat förväntningarna? Jag har ingen aning och har inte träffat någon avkomma till honom, men han har betäckt 451 stom t o m 1999 så det finns ju en del att kolla på.

Ja det kan det ju vara.. jag ahr inte hört talas om några föl därför jag tänkte höra här!!
Han är ju snygg iaf :love: men man kan ju inte alltid gå på utsidan..Kolla bara på cortez som inte ens vart godkänd som unghäst=) men ack vilka avkommer. sen fick ju han göra en omprövning senare å vart godkänd=) :cool:

Håller med!

Jag såg Cortez på det bruksprov (mars 1985) där han inte blev godkänd, och minns skritten som var det han föll på. Tur att det blev ändring :)

Om du tittar på Warsteiners betäckningssiffror så hade han 215 ston 1998 och 48 förra året. Någon orsak måste det finnas.

Ja ju mer jag tänker på detta ju mer åker han åt att inte användas!!!
Hm vilken hingst ska amn ta då?? den får inte vara allt för dyr heller man skiter ju inte pengar...Jag tog ju laurin förra gången visserligen vart fölet mkt bra men vågar man ta efter samma hingst igen?? Laurin ger ju bra avkommer både i dresyyr å hoppning har ju elitavkommer inom både hopp å dressyr..!!
inte så dyr han står 1 mil från mig jag akn rida dit med som förra gången!!

Stod han inte på Flyinge det år han fick 215 ston :smirk:?

Hur som helst så har jag sett rätt mycket avkommor efter honom som varit väldigt trevliga, ofta med MYCKET hopp i faktiskt, trots Warsteiners mediokra hoppbetyg.
Dock har han ju betäckt rätt mycket ston som sagt så hur statistiken ser ut vet jag inte (och jag kanske har lyckats se de trevligare), men jag har blivit positivt överraskad ett flertal gånger av hans avkommor :) Trevlig typ överlag med synbart bra temperament och förhållandevis allrounda med tonvikt på gång.

Kan fallet i antal betäckta ston bero på att det finns fler Weltmeyersöner i Sverige nu än det gjorde då?

Jag är dock lite nyfiken på hans egna tävlingsmeriter - finns det sådana?

VArför står ha inte kvar på flyinge?? nått måste ju ha hänt för omhan stod på flyinge kostade han mer än nu iaf.. varför de :confused:

Jag har ingen aning om vart han stod när han fick så många ston.

Kul att höra från någon som träffat avkommor till honom :)

På hingstvisningen på Strömsholm sa man att han skadat sig i transporten på väg till bruksprovet och att det är därför han inte tävlats.

Vet inte varför han försvann från Flyinge (om jag nu har rätt i att han stod där men det är jag nästan säker på) men jag tror att det var i samma veva som de köpte Wetano som ju också är e. Weltmeyer.

Ring ägarna och fråga? :)

Okej Hmm undrar om det stämmer...
men cortez tävlade ju inget han skadade ju sig i boxen å slet av sig en sena vad jag fick veta när jag praktiserade där!! :(

Krius xx är ju ruskigt ful tycker jag.. ger tydligen snygga föl :)
Jag är rädd att använda för mkt fullblod så jag får ett sträck till föl!! Gazella är ju rätt smäcker!

Ja jag har skickat ett mejl å ställt några frågor om just detta. varför han är så billigt framförallt!!! asså billigt är ju bra men FÖR billigt då böjar man ju undra!!

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
970
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 450
Senast: Nikan
·
Avel Någon som har avkommor till denna hingst? Vad har ni att säga om dem?
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka