Hingsten Ragyogo

Nallen

Trådstartare
Någon som vet mer om hingsten Ragyogo? Har någon sett honom eller någon avkomma? Någon som vet något om hans stam:

Han är efter 1133 Szikrázó-3 u:860 Azétis MF: Mele Szakar.

Inget som klingar alls hos mig, men någon här är kanske bra på ungerska (?) stammar?
 
Sv: Hingsten Ragyogo

Hej! Vänd daj till hans ägare Anne axell. Har ett föl efter honom. Hans pappa har tydligrn gått 150 hoppning. Det är palominopremiering hos ägaren nu den 12 september så har du möjlighet är det ju ett bra tillfälle att komma och titta på honom.
Mvh Anna
 
Sv: Hingsten Ragyogo

Jag har varit i kontakt med Anne angående ett föl hon har till salu, otroligt fint föl!
Tyvärr är vi sjuka hela högen här så vi kommer inte ifrån, annars skulle jag åka ner dit och titta!


Ingen annan som vet något om honom eller stammen? Har hittat litet info (tror jag ;) ) men min ungerska är lite....låt säga.......dålig..... ;)
 
Sv: Hingsten Ragyogo

Hej! Va synd att ni inte kunde åka dit. Blev en riktigt lyckad premiering och Ragyogo visade sig från sin bästa sida:) "mitt" lilla föl hade superkul:) Jag har för maj att Ragyogos pappa gått 150 hoppning samt att han har gjort något med distans.
Mvh Anna
 
Sv: Hingsten Ragyogo

Jag har ett sto föl e: Ragyogo som jag hoppas mycket på... men har inte fått hem henne än, så jag återkommer... :)

Ragyogo ska en del "fina" fullblod längre bak i stammen som bla Precipation xom bla är far till Furioso xx, som ligger bakom topphästar som Quidam de Revel & For Plaesure för att nämna några! :)

Nearco xx är även farfar till Lucky Boy xx, som bla är morfar till Beach Boy 814.
 
Sv: Hingsten Ragyogo

Har själv en avkomma f -07. Har läst att hans mamma och pappa har gått svår hoppning hos paul schockemöle. Kommer dock inte ihåg vart ja läst det dock...men googla på.. ;)
 
Sv: Hingsten Ragyogo

vad kul att det finns så många föl ägare till Ragge(som han kallas)
jag har bott granne med Anne och har själv uppfödning på palomino(nu mera uppe i södermanland)
jag har sålt ett sto föl efter Ragge-Mackay(annes gamla hingst)född -07 som står i norrköping just nu..tjejen verkar mycket nöjd med henne..och jag var mycket nöjd med typen efter Ragge
tyvärr så blev det "fel" färg därför såldes hon, annars hadde hon stått kvar här på gården:D
lycka till med era avkommor och hoppas att dom är lika trevliga i tempramentet som Ragge och min avkomma är...:banana:
 
Jag har ju som sagt haft Ragyogo själv, så skulle det komma frågor om honom & man vill se bilder/film så är det bara att säga till.
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 413
Senast: Mabuse
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 600
Senast: Fetaost
·
Hästvård Hej! Jag har en tvåårig Irish Cob kille som haft en hovböld och var hos veterinär för snart 3 veckor sen där de spräckte hål på bölden...
Svar
4
· Visningar
434
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 524
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp