Hingsten Madrigal

Lottiz

Trådstartare
Hej skulle vilja ha lite mer info om Hingsten Madrigal, Vet att han omkom i en lycka i Norge 2001 och att han ett tag reds av Rolf-Göran Bengtsson. Men vill veta mer vad har har gjort vad han har hör resultat, bilder! Någom som vet lite om honom eller har sett honom??
Kram Lotta

Sv: Hingsten Madrigal

Jag har träffat honom på den tiden Gränsbo ägde honom. Det var en mkt trevlig hingst och lättriden. Kommer ihåg att jag såg dottern i familjen rida honom, hon var inte så gammal då, han gick lugnt och stadigt och gjorde fina byten. :) Kul att se!
Jag betäckte ett av mina ston med honom och det blev ett fint stoföl som fick 25(988) poäng på fölmönstringen (gamla skalan). Tyvärr förolyckades den som ettåring.

Är Madrigal död?? :cry:

Jag hade förmånen att få hoppa samtidigt som Roffe hoppade honom, dvs Roffe hade uppsutten lektion med mig samtidigt.

Han hoppade faktiskt väldigt bra och hade bra kapacitet, super lugn och var inte hingstig mot mitt sto trots att vi hoppade i ett "litet" 40 ridhus.

jag har även ridit en avkomma till honom som var mkt trevlig med enorm gång och stor hoppförmåga, tyvärr blev denna häst dressyr häst :mad: på träningsnivå dvs han skulle vara fin på deras gods :crazy:

Å så du har träffat honom! Vet du om han tävlade något medhonom och i så fall vilka klasser?

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 794
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Bästa senskydden?
  • Unghästfasoner?

Omröstningar