Hingsten Eldorado ox

Han är pappa till Elcatero som är godkänd för halvblods aveln bla. Även farfar till min lilla fölis. Finns även en ponny i stallet som är efter Eldorado.

Ja, jag vet att han är far till Elcatero, han har många fina avkomor Eldorado, därför jag gillar honom. Plus att han kan ge stora avkommor. Jag ahr funderat på Elcatero också, men vet inte om han är lika känd för att ge lite större avkommor. Mitt sto är bara 150-152cm hög.

Han kan ju knappast ge några avkommor alls längre, stora eller små, eftersom han är död sen ett par år tillbaks. Eldorado då, inte Elcatero.

Hej!! Jag har en tre åring efter Elcatero och hon är 154 cm och verkar växa lite till så hennes fall blir det då ingen liten häst. Har hört, är inte säkert dock, att han ger stora avkommor, eller i sin egen storlek (han är 155)

Mvh Johanna

Hejsan N såg att du eventuellt funderar på Elcatero såg även att du bor i Surahammar. Jag bor i Västerås och har en ettåring efter Elcatero. Hon kommer nerifrån dem som äger honom=Tjust araber. Du är varmt välkommen att komma och hälsa på henne och kika hur hon ser ut och är i tempramentet. Efter vad jag hörde av uppfödarna lämnar Elcatero stora avkommor,Gosan beräknas bli mellan 1,55-1,58. Ve och fasa för mig som vill ha en liten.
mvh Elshacera :bump:

Hon är värd att åka och titta på din lille gosa.

Noteca

Jag har ju också en som du kan få titta på, fast med halvblods mamma. Om det är så att du har vägarna förbi.

Nyfiken du har inte en bild eller hemsida där "syrran"finns med? :p Kika gärna in på vår hemsida under fliken Elshacera.
mvh Elshacera

Nu har jag ju inte vägarna förbi småland så ofta, men jag ska ha dej i åtanke om jag får vägarna åt det hållet! :bow: Alltid är det ju bra att se flera avkommor innan man bestämmer sig!

Hämtat från hingstkatalogen för araber 1990.Eldorado f 1974
Mankhöjd 1,54
Exellenta resultat från galoppbanorna bla 7 banrekord.Europamästare 1979 svensk mästare 1980.Långdistanssegrar i Karolinerritten och Snapphaneritten.Utleasad till Finland 1989
mvh elshacera :bump:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka