Hingstboken.

Sorbe

Trådstartare
Någon som hört något om den? Tror ni den kommer konkurrera med Hingstkalendern/katalogen?

Sv: Hingstboken.

Nej. Komplement kanske. Den blir stor o tung, kan ej medföras i ficka eller väska. Vackra bilder. Innehåller de hingstar vars ägare vill betala för det, dvs ej alla. Innehåller den info ägarna vill ha med. Ej aktuell info om bet.station osv. Som Ausgewählte...med tyska hingstar. Officiell info om alla hingstar med löst licens finns ju numera på blup-sidan, med resultat och omdömen, alla avk listade, bet.statistik, länkar till faktablad osv.

Tror den skulle komma innan jul. Jag har valt att inte ha med mina hingstar. Jag har sett färdiga sidor ur boken på ett par hingstar och jag hade velat ha mera information (ffa om möderne), som i Ausgewählte.

Men det blir en sanslöst snygg bok. Det var väldigt snyggt gjort!

Tror den skulle komma innan jul. Jag har valt att inte ha med mina hingstar. Jag har sett färdiga sidor ur boken på ett par hingstar och jag hade velat ha mera information (ffa om möderne), som i Ausgewählte.

Men det blir en sanslöst snygg bok. Det var väldigt snyggt gjort!
Var det dyrt att vara med med hingstarna i boken?

Priset varierar nog något beroende på antal hingstar.

Informationen om hingsten styr man ju själv!!
Den granskas alltså inte som i tex. hingstkalendern innan publicering? :confused:

Boken är ju förhållandevis dyr att köpa så nog vill man väl kunna veta att den är granskad innan? Eller är det bara jag som är för noggrann/petig med sånt?

Är du med, med någon av dina?

Senast ändrad av en moderator:

Den granskas alltså inte som i tex. hingstkalendern innan publicering? :confused:

Boken är ju förhållandevis dyr att köpa så nog vill man väl kunna veta att den är granskad innan? Eller är det bara jag som är för noggrann/petig med sånt?

Missförstå mig rätt-syftade på Cyllenes kommentar- att info om mödernet skulle vara begränsat???

Granskningen av texten i Ridsportskatalog försvann med Birgitta Englund,tyvärr.Den lämnar mkt övrigt att önska idag,anser jag i alla fall.

Den som kommer att ansvara för granskningen av texten i den nya hingstboken är bla Birgitta Bentzer-så det blir nog vederhäftig info.

Missförstå mig rätt-syftade på Cyllenes kommentar- att info om mödernet skulle vara begränsat???

Granskningen av texten i Ridsportskatalog försvann med Birgitta Englund,tyvärr.Den lämnar mkt i övrigt att önska idag,anser jag i alla fall.

Den som kommer att ansvara för granskningen av texten i den nya hingstboken är bla Birgitta Bentzer-så det blir nog vederhäftig info.

Visst stod man för informationen själv men det fanns inte plats för mkt. Jämför man med Ausgewählte så finns det ju olika sektioner med olika information, det gjorde det inte här vad jag minns utan det var fritt fram för hingsthållare att skriva informationen.

Visst stod man för informationen själv men det fanns inte plats för mkt. Jämför man med Ausgewählte så finns det ju olika sektioner med olika information, det gjorde det inte här vad jag minns utan det var fritt fram för hingsthållare att skriva informationen.

Förstår iofs vad du menar,men tror det kan bli riktigt bra om man bara balanserar bild och textmatrial på ett effektivt sätt.Tycker det är tråkigt om du inte är med,när du har så fina hingstar!!

Har du alla dina med? Hur har du då gjort med foton?

Hade tänkt att ta med dem men har helt enkelt inte hunnit ta tag i det. Tyvärr! Visst har jag mycket foton och att skriva ihop texten hade inte tagit så lång tid, men ändå. Ska man vara med ska det bli bra. Jobb blir det - och inte minst mycket pengar! Betäckningsäsongen fick helt enkelt gå före i år, får väl se om den kommer ut ny utgåva hur vi gör då. Kanske jag har mer tid och pengar över då! ;)

Har du alla dina med? Hur har du då gjort med foton?

Hade tänkt att ta med dem men har helt enkelt inte hunnit ta tag i det. Tyvärr! Visst har jag mycket foton och att skriva ihop texten hade inte tagit så lång tid, men ändå. Ska man vara med ska det bli bra. Jobb blir det - och inte minst mycket pengar! Betäckningsäsongen fick helt enkelt gå före i år, får väl se om den kommer ut ny utgåva hur vi gör då. Kanske jag har mer tid och pengar över då! ;)

Håller på att snickra ihop det hela,men tror mycket på detta då du även kommer med på Hippsons web.En stor fördel är ju oxå att de nygodkända-även import dito- kan kompletteras med ett appendix efter de svenska bruksproverna,du har väl lite nya på G vad jag försått...... Trodde detta med seminimport var en säsongsverksamhet,så var dock inte fallet,men det är förbaskat roligt,eller hur???

Du vet väl att du kan ha med upp till 4 importhingstar på en sida för 8000,- Vi kommer att ha en sida med 2 hingstar från Kempke Hof och hänvisa till deras sidor på internet för att stoägarna ska kunna läsa mer om dem, för det blir ju inte så mycket text som får plats.

Någon som vet vad priset kommer att ligga på, för boken?

Du vet väl att du kan ha med upp till 4 importhingstar på en sida för 8000,- Vi kommer att ha en sida med 2 hingstar från Kempke Hof och hänvisa till deras sidor på internet för att stoägarna ska kunna läsa mer om dem, för det blir ju inte så mycket text som får plats.

Tack Elizabeth! Det hade jag missat, så nu lutar det åt att jag köper en sida!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 426
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10