Hingstar som inte nedärver

Trissa

Trådstartare
Ofta hör man ju att vissa hingstar "alltid" nedärver vissa egenskaper. Men finns det några som är kända för att inte göra det? Alltså där avkomman oftast brås mest på stoet?

Sv: Hingstar som inte nedärver

Jag har inget svar på din fråga egentligen, men Jarrah tex nedärver sig själv mycket starkt oavsett vilen hingst vi väljer till henne. Hennes avkommor liknar alltid henne i typ och sätt mer än de liknar sina fäder.
Det gäller för övriga ston i hennes närmaste släktskap. Både Jill, hennes mor, och hennes döttrar får oftast avkommor som är "stöpta" i denna form.

Senast ändrad:
Sv: Hingstar som inte nedärver

Ja, vi har ett sto i stallet som är likadan, det är väldigt tydligt vilka som är hennes avkommor. Så det var därför jag tänkte att det borde finnas hingstar som inte nedärver så mycket, eller det kanske hänger mer på stoet man väljer då? Oj, nu rörde jag till det för mig själv... :D

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 944
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 799
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 414
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London