Hingstar som dött 2022

På söndagsmorgonen avled franske stjärnhingsten Galius (e. Love You) i sin tränares armar efter vad som misstänks vara en förgiftning. Sexåringen blev tvåa i årets Prix d'Amerique och skulle under söndagen påbörja sin resa mot nästa års upplaga i Prix de Bretagne.

original.jpg

Igår avled dessutom amerikanska travavelshingsten Bar Hopping (e. Muscle Hill) hastigt och oväntat på sitt stuteri vid 9 års ålder. I väntan på obduktion är orsaken inte fastställd, då han var pigg och glad in i slutet.

På söndagsmorgonen avled franske stjärnhingsten Galius (e. Love You) i sin tränares armar efter vad som misstänks vara en förgiftning. Sexåringen blev tvåa i årets Prix d'Amerique och skulle under söndagen påbörja sin resa mot nästa års upplaga i Prix de Bretagne.

Visa bifogad fil 106093

Igår avled dessutom amerikanska travavelshingsten Bar Hopping (e. Muscle Hill) hastigt och oväntat på sitt stuteri vid 9 års ålder. I väntan på obduktion är orsaken inte fastställd, då han var pigg och glad in i slutet.
Förgiftning av vem? Man blir ju fundersam!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
845
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 219
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 862
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
707
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama