Hingstar och resultat från holland??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lansburg
  • Startdatum Startdatum
L

lansburg

hejsan!
är det ngn som kan hjälpa mig?
det är så att jag har ett hollänskt hbl (KWPN) som har tävlat en del i holland innan han kom hit till sverige, så jag undrar hur man kan få reda på resultaten mm..

undrar även om det finns ngn bra sida på nätet som man kan kolla på dessa hingstar (även resultat och avkommor från de understrukna!)
*Ladykiller xx
*Pastrocio xx
*Landgraf I
*Randwijk
*Burggraaf
kanske ni kan ngt om dessa hingstar??
skulle vara så kul att forska lite i pållens härstammning!!
//Sandra

Sv: Hingstar och resultat från holland??

Burggraaf är en "golden cross", Landgraf I - Cor de la Bryere.
Han visade tidigt sina gener, och vann nästan alla sina hingsthoppningar. Han har tävlat internationell hoppning under Roelof Bril. Hoppa högt kan han med, har hoppat 2.10 i puissance.
Han har otaliga avkommor som lyckats väl i aveln och framförallt i hoppning.
Han kommer från ett mycket prestationsrikt möderne, vars familj har lämnat hingstar som Acobat I-III, Catango Z, Cortus, Acord I-III, mfl. En av mina favoriter, Mermus R (ue Ramiro), är ett gott exepel på att Burggraaf har används med gott resultat även med "stort" bakom.

Randvijk Verkade i aveln fram till 1988, vet inte om han togs ur aveln, eller om han sattes på vaktlistan. Han var i alla fall fux och 167 cm.
Har inte tid att skriva mer just nu, kanske någon annan fyller i!
mvh

Liknande trådar

C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 791
Senast: athena
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 113
Senast: Mayaanna
·
  • Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 777
Senast: ameo
·
C
Avel I år är det dags igen med delade åsikter mellan hingsthållare/ägare och regelverk :angel: Hur ska vi ha det undrar man varje år sådana...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Senast: clownen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?