Hingstar fram för bruksprov?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingstar fram för bruksprov?

En liten parentes angående bruksprovet!

Nu har man börjat att uppdatera asvh-sidan angående bruksprovet. :)

Bruksprovsdatum: 7- 14 Februar 2009

Testryttare 2009

Hoppning:
Helena Persson, Sverige
Erika Lickhammer, Sverige
Gästdomare: Hans Horn, Holland

Gångarter:
Hella Kuntz, Tyskland
??, Sverige
Gästdomare: Reinhard Baumgart, Tyskland

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Vad dåligt om svensk-stammade hingstar det är än så länge.:(
Mmm det är det! Jag vet ytterligare 9 hingstar som ska gå provet- men ingen av dem är heller svenskstammade..

Oj, vilka då ? Vill du skriva ut dem eller är det inofficiellt än så länge ?

Top of the Hill såg jag vid förra årets rådgivande o gillade verkligen det jag såg. Blev besviken att han var struken vid årets bruksprov. Hoppas att han kommer till nästa års.
Jättefin!

Nu j-ar ska jag åka ner på bruks! Har alltid haft barnen och inte haft möjlighet.

Var bor man (kan ju vara läge att boka i god tid...)?

cornettohingsten är brun och mkt vitt men är född i Nälden i norrland men såldes som fölunge.

Nu j-ar ska jag åka ner på bruks! Har alltid haft barnen och inte haft möjlighet.

Var bor man (kan ju vara läge att boka i god tid...)?
Star hotell Lund bor nog dem flesta på...
Vänta med att boka tills ASVH kommer ut med koden för rabatterat boende på hotellet..;)

Conte Bellini e Cornet Obolensky (lillebror till MB) och tvåa i Bundeschampionatet i år.

Ooooo Conte... :d :d :d är han Gk i Ty? har du kvar ngn film från Bundes el ngn annan bild på honom? missade honom där nere... han e ju annars super intressant... vem av bröderna ska ja då välja... :angel::laugh:

Ooooo Conte... :d :d :d är han Gk i Ty? har du kvar ngn film från Bundes el ngn annan bild på honom? missade honom där nere... han e ju annars super intressant... vem av bröderna ska ja då välja... :angel::laugh:
Här blir det iallafall Monte Bellini :D Tycker inte alls att valet var svårt...;)

Lite OT men Athena, då kanske du ska komma och hälsa på din vilde till uppfödning ?

Bruksprovet är spikat sen länge, men trist med få svenskstammade, hoppas det dyker upp, alla kanske inte offentliggjort sina planer !

Bruksprovet är spikat sen länge, men trist med få svenskstammade, hoppas det dyker upp, alla kanske inte offentliggjort sina planer !
Det stämmer att det är många som ännu inte gått ut med vad man har för hingstar fram till prov. Anmälningstiden går inte ut förrän i mitten på Januari så många ligger fortfarande lågt. Dessutom så kan det ibland vara osäkert ända in i det sista om hingsten kommer fram.

Precis, mycket kan hända på ett par månader när det handlar om hästar.

Vi får hålla tummarna helt enkelt !

Lite OT men Athena, då kanske du ska komma och hälsa på din vilde till uppfödning ?

Ja! Absolut, det vore jättekul :). Jag ska fundera lite på hur jag tar mig ner osv, bästa vore eg bil så man har en bil därnere.

Tror ni förresten inte att årets treåringar kommer åter? Så vitt jag vet så kommer Carême i alla fall.

Här blir det iallafall Monte Bellini :D Tycker inte alls att valet var svårt...;)

vill därför gärna se lite material på Conte :) blodsmässigt är han nästan snäppet intressantare för mig (Cornet Ob - Clinton - Corrado...) och med en mamma som med Montender (som inte ska vara så lätt temperaments mässigt) lämnat en hingst som har rykte om sig att ha ett SUPERtemp med kanonridbarhet, då kan det vara ...:d men innan jag vet mer håller jag med dig, det blir MB... ;):D

*knapplån*

vill oxå se lite mer material på CB, för mig är han väldigt intressant då jag är supernöjd med min Corlensky G avkomma.. :love: kan gärna tänka mig det blodet igen! Dock blir det ju på ett annat sto iofs..

skulle jag välja idag så hade jag isf tagit MB till Cortus stoet och CB till Contender stoet.. fast det är lite väl tidigt att bestämma sig för hingst nu :rofl: först ska de föla och sen så kommer man ju ändå spana in hingstarna på bruksprovet! :D

*kl*

Men är CB verkligen godkänd? Han var det inte efter Bundeschampionatet i alla fall. Resultatet där gjorde kanske att han blev det,eller?

En nära vän pratade med en som står hingsten mycket nära och de var tveksamma till godkännande pga att han inte är korrekt (benen).

Men hoppas det går vägen för jämte MB var CB den som imponerade mest på BC. En mycket intressant hingst!!!!

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 393
C
Avel Enligt ASVH´s hemsida så kommer Bruksprovet 2007 att gå av stapeln v.7 då man inte vill kollidera med Scandivavium och Herning...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: clownen
·
Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Curtis
·
Avel Förra veckan var det "bruksprov" för Hannoveranerhingstarna i Verden. Jag vet inte hur stort förbundet är, men de var på ca 15 ställen...
Svar
15
· Visningar
1 809
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka