Hingstar fram för bruksprov?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingstar fram för bruksprov?

Fast spermaimporter godkänns oftast inte förrens de är 4 år då de måste gjort helt bruksprov/HLP innan de godkänns. Om man inte vill köra stona till Danmark förstås...
Däremot borde de finnas tillgängliga 2010 om de presterat som de ska!

OK, då får man väl vänta tills dess.
För egen del har jag nära till Danmark om det skulle bli aktuellt.

Stedinger-De Niro hingsten var en favorit hos mig i Verden, så otroligt lösgjord i sina bogar. Stedinger-Donnerschwee hingsten som såldes för 400.000 i Vechta i början av oktober hade liknande rörelser tyckte jag, så det verkar vara en lyckad kombination med de blodslinjerna.

I en annan tråd sas det att Digital VT ska visas. Den tyckte jag var fin.

Den gillar jag med...personligen är jag väldigt positiv till Diamant dS och kan vi få ett alt till honom i svensk avel är jag mkt intresserad av det. Ett billigare alt till franska topp-linjer skulle jag varmt välkomna :bow: men han måste ju naturligtvis hålla måtten å klara bruks först...
Dessutom känns hans mödene intressant då han är u. dubbeldiplomsto e. Laptop-Espri :p

Har börjat snickra på listan med hingstar fram till prov nästa år. Det är bara att fylla på så får vi se hur många vi hinner med att luska ut innan provet går av stapeln :D Förra gången luskade vi ju ut VÄLDIGT många ;)

Jag vet fler som jag tyvärr inte kan lägga ut ännu men det kommer...:D

Gångartshingstar:

Detroit e Don Frederico - Aarking xx
Maserati?
Five Star?: Florestan - Wolkenstein
How Ever e Kostolany-Münchhausen

Hoppehingstar:

Digital VT Diamant de Semilly - Laptop-Espri
Xet Cornetto-Watzman
Starargentan Stakkato Gold- Argentan

Imporsperma:
Falsterbo (Fidermark - Brentano II)
Monte Bellini (Montender - Ramiro)
ev. Levinus (Levisto Z - Calvin Z)

Senast ändrad av en moderator:

Vi var på studiebesök i Tullstorp i förra veckan, då stod där 2 hingstar som skulle gå bruks.. bra att jag har glömt vad de heter bara :cool:

Kom på en till..

Gångartshingstar:

Maserati?

Hoppehingstar:

Xet Cornetto-Watzman

Imporsperma:
Warrant e Numero Uno-Nimmerdor-Purioso

Kom på en till..

Gångartshingstar:

Maserati?

Hoppehingstar:

Xet Cornetto-Watzman
Eccellente UW f.04 e.Cornetto?

Imporsperma:
..........

kl
Det är många som går rådgivande och många intressanta stamtavlor där, såg b la att det var en Stakkato-Silvio I-Calypso II hingst som skulle visas på rådgivande, jag hoppas att den blir rekommenderad. Kanske någon som ska åka till Vreta som kan rapportera hur den var? Carson Ask-Contender-Renomee är också en väldigt intressant stamtavla på en hingst som ska visas där. Hoppas att de håller måttet.

kl
Det är många som går rådgivande och många intressanta stamtavlor där, såg b la att det var en Stakkato-Silvio I-Calypso II hingst som skulle visas på rådgivande, jag hoppas att den blir rekommenderad.
Vad hette mamman till den hingsten? Hur gammal var den? Undrar om den inte ursprungligen kommer från Jacobs i Tyskland?

Vad hette mamman till den hingsten? Hur gammal var den? Undrar om den inte ursprungligen kommer från Jacobs i Tyskland?

jo Maria köpte stoet dräktigt från Jacobs, han bör vara 2,5 om jag inte räknar fel ;) tror stoet hette Salü ... kort minne :p

Hon köpte en holsteinerhingst från Tyskland som sällskap åt Starkko, den ska också visas:

Cassiano - Athlet Z - Fasolt

Jättintressanta bägge två, men Salues möderne är ju bland det bästa man kan hitta så det vore fantastiskt kul om han bleb godkänd. Vi har ju brist på både Stakkato och Silvio-blod här! Även om vi är lite sent ute...

Det är förresten många intressanta i Vreta, jag ska åka dit om jag hinner!

Alcantaro e Almoretto - Maraton var däl den som blev så högt bedömd på 3-års? Den var på framsidan av Ridsport om jag inte har fel!

Hon köpte en holsteinerhingst från Tyskland som sällskap åt Starkko, den ska också visas:

Cassiano - Athlet Z - Fasolt

Jättintressanta bägge två, men Salues möderne är ju bland det bästa man kan hitta så det vore fantastiskt kul om han bleb godkänd. Vi har ju brist på både Stakkato och Silvio-blod här! Även om vi är lite sent ute...
Det är bara att hålla tummarna då! :cool: Vart ligger vreta?

Maserati är e Metall-TipTop

Gångartshingstar:

Maserati: Metall - Tip Top

Hoppehingstar:

Xet Cornetto-Watzman
Eccellente UW f.04 e.Cornetto?

Imporsperma:
.............

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 393
C
Avel Enligt ASVH´s hemsida så kommer Bruksprovet 2007 att gå av stapeln v.7 då man inte vill kollidera med Scandivavium och Herning...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: clownen
·
Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Curtis
·
Avel Förra veckan var det "bruksprov" för Hannoveranerhingstarna i Verden. Jag vet inte hur stort förbundet är, men de var på ca 15 ställen...
Svar
15
· Visningar
1 809
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Senast tagna bilden XVI