Hingst Tips!!

Lottiz

Trådstartare
Hejsan Sitter nu och letar febrilt efter en lämplig hingst till mitt sto e Magini - Swift. 162cm och grövre modell, vill ha en större lite nättare hingst! Har ni något förslag! har några vad tycker ni om dom?
A-Dur 1000, Lancier 987, Pentagon 925, Carte D´Or 1056,
Pome Royal 892, Robin Z 167, Stanford 687, Uskudar des Malais 788
Zeppelin 786, Cortus 920, Landlord 849, Couleur Rubin, Arrlik 816,
Caglistro 931 och Emmerton 1024!
Är det någon av dessa som ni har erfarenhet av? Eller absolut inte skulle betäcka med? Eller har ni något annat förslag?
Ska ha fram en bra Hopphäst!
Finns bilder på henne på
www.ndis.se/lisa

Kram Lotta

Sv: Hingst Tips!!

Stanford och Pentagon är tyvärr döda :(

Skulle ha tagit mitt sto till Stanford förra året, men han dog på annandag påsk :cry:

Varför inte Bourbon han står på Gränsbo och används både i dressyr o Hopp han är en förädlare!

Hej Lottiz !

Jag skulle nog fundera på lite lättare hingstar än dom du räknat upp. Jag tror att Carte Dór, Come Fast xx, Lasandos, Corland, Casir Ask skulle var lämpligare. ;)

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com

clownen skrev:
Hej Lottiz !

Jag skulle nog fundera på lite lättare hingstar än dom du räknat upp. Jag tror att Carte Dór, Come Fast xx, Lasandos, Corland, Casir Ask skulle var lämpligare. ;)

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com

Jag hade visst glömt skriva Come fastxx... har starka funderingar på honom! Carte Dór oxå! Vad är de andra för hingstar? känner ínte igen dem? Stam?

Carte Dór( Cor de la Bryere e. Rantzau xx - Landgraf e. Ladykiller xx ),
Come Fast xx ( rent fullblod ),
Lasandos e. Landlord - Caletto II ,
Corland e. Cor de la Bryere - Landgraf ,
Casir Ask e. Cor de la Bryere - Landgraf.
Även Borboun som Rodde rekomenderade.

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com

Skulle inte ta Robin eller Stanford om du vill ha lättare modell... Fast Robin-Swift har ju gett Garibaldi iofs. Quite Easy kanske? Kan bli litet då dock.

Senast ändrad:

Lemon 769 skulle kunna vara ett bra alternativ.

Han är 172 cm, av ädel typ, hopp 10 10/9 10
Dessutom rör han sig trevligt.

Men det verkar bara vara naturlig betäckning med honom...Född 1984.
Fast han är billig. :D

Metall är ett annat förslag. Han är min nya favorit... Förutom sina fina gångarter skall han även förärva god hoppförmåga sägs det. Ädel är han ju oxå... ;)

Kanske LÁcteur eller Richfield? :) LÁcteurs avkommor i år har ju visat sig vara högställda och lätta i typen. Överkomligt pris också! Eller varför inte Lambourgini?

Vad är det för stam på Richfield och Metall? :confused:
Quite Easy, Lambourgini är uteslutna, de är för små tycker jag ev Lákteur oxå...
så nu Väljer jag lite mellan...A-Dur 1000, Carte Dór 1056, Cornetto1020, Lancier 987, Landlord 849, Pentagon 925,
Lasandos 922, Bourbun 947, Majim G 968, Lemon 769, ... Fy vad jobbigt! :cool: Men vill ha mer hör och nackdelar med hingstarna.. och fler hingstar att välja på! Vill ha storlek och Hopphäst!!! '
Är jätte tacksam för all hjälp!!! :bow:

Hängde inte med där, men frågar igen, vad kommer efter Swirre i stammen på din häst. :confused: Lite intressant att veta vad som ligger bakom mödernet. :)

Liknande trådar

C
Avel Jag har tappat bort vilken av trådarna det var som handlade om hingstvisningar - startar därför en ny då det snart är dags. Var nyss...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
12 769
Senast: Elington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025