Hingst till Helwan-Irco Marco sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Viper
  • Startdatum Startdatum
V

Viper

Jag vill ha en hopp avkomma med bra gång gärna lite åt det piggare/tuffare hållet. Stoet är 170cm högt så det hade varit önskvärt med en liten hingst. Det är mitt och stoets första föl så jag vill ha en hingst som man vet vad den ger...:d Är inne på Magini eller Acacio vad tror ni?:confused:

Sv: Hingst till Helwan-Irco Marco sto?

Jag vill ha en hopp avkomma med bra gång gärna lite åt det piggare/tuffare hållet. Stoet är 170cm högt så det hade varit önskvärt med en liten hingst. Det är mitt och stoets första föl så jag vill ha en hingst som man vet vad den ger...:d Är inne på Magini eller Acacio vad tror ni?:confused:

Du kanske kan beskriva stoet lite mer;)??

Stammen låter ju ganska stort och grovt och även kan där finnas en del temperament från faderns håll.....

Acacio ger ju små hästar och är ju även av den ädlare högställda typen. Magini känns lite bakåtsträvande måste jag säga...han har väl liksom gjort sitt, tycker jag iallafall.

Tycker du ska titta på dessa hingstar förutom Acacio:

Empire
Carful
Szkopul
New balance
Careme (en färsking, men ändå:D)

Qalle är enligt en annan tråd kastrerad och såld till Finland så han är antagligen inte tillgänglig i år.

Magini är känd för att lämna jäkligt skarp, kan vara bra att veta även om man vill ha lite mer temprament i avkomman. Magini själv är rätt liten men Briar är ju känd för att lämna stort och är stor själv så det är möjligt att Magini lämnar storlek efter hur stort stoet är.
Acacio har en kompis en jätte fin avkomma efter, hon är dock redigt vass.. Normal stor även om Acacio "leder" mankhöjdsindexet av nu levande hingstar. (Lägsta indexet alltså)
Spännande med BLUP-index då enligt dessa lämnar både Helwan och Irco Marco under medel och ditt sto är ändå rätt stort :)

Saint Amour? Inte super väl beprövad men har riktigt bra stam ock börjat visa framfötterna i 150-klasser. Hans första avkommor måste väl vara 2 i år. Liten spänstig gummiboll.
Jag letar också hingst till mitt Helwan sto.

pic_show_id25568694.html

Får se om jag får bilden att funka gå annars in på länken...
http://www.pixbox.se/pic_show_id25568694.html

Hon är enligt min mening inte grov det är mest höga ben på henne. Man kan tro att hon har ett jäkla humör men hon är fruktansvärt snäll på alla sätt och vis och ställer alltid upp till 110% hon har aldrig visat några sura tendenser mot någon.:)

Tack för alla tips!!! Ge mig gärna fler:idea:

vad tror ni om pessoa vdl??

*puttar på*

Ge mig fler förslag på hingstar:banana::bump:

Som någon nämde innan skulle jag också föreslå Empire VDL. Är väl en hingst som är på G för framtiden, bra ridbarhet ska han enligt uppgift också ha!

Pessoa VDL väntar en kompis häst föl efter i sommar, ska bli spännade, det är ju också en jättefin hingst. Finns ju en hel del information att hämta på vdlstud.se, om båda hingstarna, de har ju precis startat upp sin svenska hemsida men det finns redan en del intressant att hämta där bla intervjuer med toppryttare och uppfödare!

Själv har jag iår använt Last Liberty, han var av lättare modell, och gav ett bra intryck då jag träffade honom och sen gillar jag mörka hästar :)

Ja han är verkligen jätte fin har läst mycket om honom hela kvällen:love:
Det va en vän här i trakten som tippsade mig om pessoa vdl till mitt sto. Har själv aldrig sett honom men han ska vara en riktig goding! Det enda jag tycker är att han kanske är lite i största laget då jag gärna vill ha en mindre hingst:crazy:

mmm Lasse är helt underbar i tempramentet jag har jobbat hos Helena och tränat för henne. Tornesch Är juh himmla fin han också han har jag till och med fått provrida det va en härlig känsla. Men jag hade velat ha någon med kanske lite mer gång;)

asså shit detta är såå svårt ju mer man tittar destu svårare blir det:(

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 900
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 019
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka