Hingst med ovanlig färg sökes!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare brenna
  • Startdatum Startdatum
B

brenna

Hej!

Har ett islandssto som jag ska betäcka 2005 och undrar om Ni kan ge mig tips på hingstar med mycket ovanlig färg?

Ska inte vara svart, skimmel, isabell, fux, brun eller rödskäck/svartskäck!

Helst söda sverige!

MVH

Maggan

Sv: Hingst med ovanlig färg sökes!

Hamur frá Blesastödum ska stå i Skåne. Han är färgväxlare/konstantskimmel.

Vad har du för sto?

Några som visst är lite ironiska..... :angel:

Och jag håller nog med... Välj en hingst som passar ditt sto, färgen är eg oväsentlig!!! En bra häst har ingen färg, är ett talesätt som passar..... dvs färgen spelar ingen roll om hästen är bra nog!!!

Hittar du sedan en hingst som fyller alla dina krav,( för du har väl andra krav än färg???) och dessutom har spännande färg, så grattis!!
Jag har abslout inget emot färgavel, har själv shettisskäck jag tänker färgavla på, men det finns många andra kriterier som måste uppfyllas av hingsten till mitt sto.

Vad gäller isladnshingstar kan jag tyvärr inte hjälpa dig....

Häls. Embla

En zebra och en gris måste ju ge en himla kul färgsättning, rosarandig ! Om man får en hingst så måste ju den dra in multum med tanke på alla travston vi skulle få ta emot.

Hej!

Eftersom mitt sto är 4-gångare så har jag kravet att det är en 5-gångshingst, en jämn bedömning är viktigt. Är ej intresserad av hingstar med 7.5 på ngt och 8.5 eller 9 på annat.
Vill ej heller ha en grov hingst. Mitt sto är 136 cm så ej mindre än detta.
Bra lynne och ej över 8.5 på vilja.

Maggan

En sak till!

ENORM UTSTRÅLNING!!! Ska verkligen synas i mängden!

Titta in på Svenska islandshäst förbundet där kan du beställa Hingststamboken jag tror den kostar runt 100 kronor där finns alla uppgifter du behöver på hingstarna som finns i sverige.
Jag kan annars rekomendera Kristall fra Sagastadir han är skäck och står i Danmark utanför Helsingör en hingst som verkligen är något över det vanliga!
Lycka till!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Islandshäst Har en idé om vilka hingstar jag skall använda iår, men har inte helt bestämt mig och vill ha lite tips. Både äldre och unga...
Svar
1
· Visningar
2 118
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka