Hinderstöd

Fritidsryttare

Trådstartare
Är det någon som har några bra tips på vad man kan använda som hinderstöd istället för de "vanliga" i trä eller plast? Har inte råd eller lust att åka till en affär och köpa sex svindyra (enligt mig, som har en ganska knaper ekonomi :)) hinderstöd när man kan använda andra saker, som är gratis. Frågan är bara vad?? Har funderat på gamla oljefat, men var hittar man dom?:idea: Ngn som har lite bra tips på vad man kan använda?

Sv: Hinderstöd

Ja du, när jag var medryttare på en liten shettis tog vi allt möjligt :rofl:

allt från glasspaket och parasoll till stolar och bord med sopkvastar över :banana: :eek:

Men det var ju faktist bra, hästen lärde sig att inte titta på "farliga" saker. ;)

lastpallar, hinkar, skottkärror, bänkar, stolar, tunnor, gamla krukor stapla stenar, hö/halmbalar, ströbalar.

Bara fantasin sätter gränser och vad man orkar dra fram för nåt. och om man msåte bort med de direkt..

Fritidsryttare skrev:
Är det någon som har några bra tips på vad man kan använda som hinderstöd istället för de "vanliga" i trä eller plast? Har inte råd eller lust att åka till en affär och köpa sex svindyra (enligt mig, som har en ganska knaper ekonomi :)) hinderstöd när man kan använda andra saker, som är gratis. Frågan är bara vad?? Har funderat på gamla oljefat, men var hittar man dom?:idea: Ngn som har lite bra tips på vad man kan använda?

Jag har hinderstöd.. Men jag köpte inte mina, min pappa fick bygga de åt mig. Ser precis ut som såna där vanliga i trä. Så köpte jag bomhållare i börjes :idea:

Innan det hade jag ihopsnickrade "bomhållare" av drivved som jag staplade på varann om jag ville ha högre höjder :p

stubbar :P, stora stenar, stolar, tvättkorgar, m.m

använd fantasin :angel:

Min personliga favorit är nog badkar. I förra stallet hade de ett sånt stående i hinderparken, med två tunnor bredvid och två bommar över. (Som en parallelloxer alltså, ungefär 100 cm hög.) Var mäkta stolt när min brutta hoppade den utan att ens blinka, jag trodde nog att de flesta hästar skulle titta lite på ett sånt hinder. :)

Badkar? Hmm... tvivlar på att jag hade fått min pålle att hoppa över ett sånt, men som hinderstöd funkar de nog skitbra :D Det var riktigt duktigt av din pålle att hoppa över det, min häst hade stått som fastvuxen, om jag känner honom rätt alltså.. :) :D

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 103
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 277
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 733
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat