Hihi.. nu är de här!!

Kalaspinglan

Trådstartare
Mina små hönor.. två Skånska blommehönor, en Rubin och en Maran. På hitvägen har Maranen varit lite elak mot Rubinen och nackat honom på halsen. Det märks tydligt att han är ledare i gängen. De andra tre står skräckslagna i ett hörn medan Maran plockar i spånet och äter av maten. Jag hoppas att det lugnar ner sig tills i morgon, då hade vi tänkt släppa ut dem i gården...

Får se om jag lyckas ta några kort i morgon, så ni får se våra fina.. :love:

Sv: Hihi.. nu är de här!!

Vad kul med flera som har Blommehöns! :laugh:
Jag har 2 hönor och en tupp.(+2 Brahmor och en Hedemora)

Underbart vackra och personliga höns!:love:

Sv: Hihi.. nu är de här!!

OJ DÅ! Hade visst skrivit att det är en han.. det är förståss en HON... ;)

Natten verkar ha gått bra, idag ska vi göra klart stängslet så vi kan släppa ut dem efter lunch. DÅ ska jag fota dem och visa er våra nya familjemedlemmar.

Filip, 21 månader, har döpt två av dem "bambam" och "pippi".

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
14 225
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 005
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar