Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man ska betäcka med Highlander 1106 så ska man ha ett sto med bra skritt. För han har inte någon bra skritt. Stoet bör inte heller ha för bred hals eller för långt kors. Men har är en som föräldar. Åk och titta på han om du har möjlighet, har var skadad så han blev sent inriden.
Jag håller med om att skritten bör vara bra, även om det är den gångart där man kan kompromissa mest om man vill nå svår klass. Vad gäller halsen tycker jag att den är jättefin, väld och bra ansättning huvud-hals. Avelsnämnden var obegripligt petig där! Långt kors är enbart en fördel på en dressyrhäst, stor rumpa är viktigt för att kunna bära upp maximal vikt. Så det hade jag inte heller oroat mig för.
Ok, tack för de synpunkterna. Kanske Highlander är ett bra val då? Eller är Richfield bättre? Kom gärna med förslag .... Highlander har ju mycket fullblod så det är väl det som talar för honom, jag tror att det här stoet behöver lite av den varan nämligen.
Alla fullblods hästar föräldar inte. Tänk på det när du väljer hingst!
Vad säger du om Don Laurie I eller Don Laurie II? De har lite bättre stam än Higlander.
Just det, glömde.
Du har inte funderat på att betäcka med ett rent fullblods hingst??
Painter´s Row xx är en fantastisk hingst!! Jag tycker du skall titta lite på han.
Var kan jag läsa mer om Don Laurie 11? Don Laurie har jag läst om....och gillar honom mycket.