Hicka i magen

Mitten

Trådstartare
Min bebis hickar VÄLDIGT mycket i magen. Jag vet att det är vanligt att de hickar, men på sista veckan har den hickat 2-3 gånger om dagen :eek: Är inte det väldigt mycket? Kan det ha att göra med vad jag äter? Kan han må dåligt på något sätt därinne? Jag tycker så synd om liten, det verkar så jobbigt att hicka så mycket ...
Är i vecka 32+0 idag.
 
Sv: Hicka i magen

Jag har precis fått lära mig att bebisar KAN hicka i magen :D
Det viste jag inte för ett par dagar sedan, måset kännas jättekonstigt! Har inga tips..... är i vecka 6 och har inte riiiiktigt problem med bebishicka än.. ;):D

Hoppas det inte är farligt och att det går över snart...!
 
Sv: Hicka i magen

Ingen fara! :)

Arvid hickade jämt i magen, det var betydligt mer än 2-3 gr per dag, och han mår fint!
 
Sv: Hicka i magen

Min Loke hickade konstant i magen, blev rätt jobbigt tillslut... Tyvärr så hickade han lika mycket när han kom ut med, jag led verkligen med honnom, hela han hoppade... Det gick över efter några veckor men det var inte kul!
 
Sv: Hicka i magen

2-3 gånger bara?=)
Nova hade hicka hela tiden tyckte jag=)
 
Sv: Hicka i magen

haha känner igen mig!! sånt där glömmer man nästan ... men min pojk hickade oxå jääämt i magen, som tur va inte så många gånger när jag skulle sova.. det va inte så jätte lätt med en stor mage som "for runt", men min son hickade också en hel del när han kom ut. O som föregående talare sa, det är inge fel på honom idag, allt är som det ska, ska du se:)
 
Sv: Hicka i magen

Skönt att höra :D Man vet ju hur jobbigt det är att hicka, man blir helt trött i magen. Så jag tycker så SYND om liten, men jag kan ju inte hjälpa honom på nåt sätt ...
Jag visste att de kunde hicka, men inte så här OFTA. Vaknar på nätterna av det välbekanta lilla tickandet ... men då får jag ta det som ett hälsotecken istället, jag älskar att känna att han FINNS där :love:
 
Sv: Hicka i magen

Min första tjej hickade jättemycket i magen. Hon hickade mycket när hon kom ut också.

Min andra tjej hickade inte alls lika mycket.
 
Sv: Hicka i magen

hahaha.. ja man får se hur det blir med nr 2, det ser jag fram emot. Första graviditeten är ju allt nytt, o till nr 2 är man jätte van tycker man, o så kanske det blir jätt annorlunda. Min son levde rövare tidigt o mycket, allra helst på kvällarna när jag skulle sitta ner o ta det lugnt..:) det va tider det:)
 
Sv: Hicka i magen

Min bebis hickar också mycket, börja också tro det var onormalt mycket men jag fråga barnmoskan och det var inge fara:)
 
Sv: Hicka i magen

Idun hickade väldigt mycket i slutet av graviditeten, och fortsatte när hon kom ut...
Nu har det lugnat ned sig, men hon hickar fortfarande dagligen. Hon är nu drygt fyra månader. Hon verkar inte lida av det dock, utan är lika glad ändå.
 
Sv: Hicka i magen

Jag kände när Rasmus hickade på slutet, och då ungefär lika ofta/sällan som han hickar utanför magen. Min kompis bebis hickade typ hela tiden så hela magen hoppade.

Där emot rös Rasmus alltid när han kissade, så det kändes som jag svalt en mobiltelefon, och han gör så fortfarande. Han ryser alltid sen kissar han ;)
 
Sv: Hicka i magen

Haha, ja nåt sånt har jag också känt! Först trodde jag att den hade krampanfall eller nåt, men BM sa att den kan darra till lite när den ska kissa. Lite gulligt :)

Tack för alla svar, nu känner jag mig lugn igen. Han hickade när BM skulle ta hjärtljuden, och han fick först en hjärtfrekvens på 170, men när han vant sig vid hickan gick det ner till de 140-145 han haft hela tiden. Då tyckte jag så synd om honom att han blev stressad :) Det är nog därför jag tänker så mycket på när han hickar.
 
Sv: Hicka i magen

kl
Min bäbis har konstant hicka därinne känns det som. Börjar vara ganska jobbigt nu på slutet eftersom hela jag hoppar till varje gång :D
 
Sv: Hicka i magen

Li hickade hela tiden i magen, massor! Ibland låg jag vaken hela nätterna för att det ryckte så dant i magen. Hon hickar en hel del nu också.
 
Sv: Hicka i magen

Li hickade hela tiden i magen, massor! Ibland låg jag vaken hela nätterna för att det ryckte så dant i magen. Hon hickar en hel del nu också.

En sån natt har jag haft i natt, svårt irriterande. Fast samtidigt mysigt.
 
Sv: Hicka i magen

2-3 ggr/dag är lite, tycker jag. Mina har hickat väldigt mycket i magen och har fortsatt med det väl på utsidan. :D
 

Liknande trådar

Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 846
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
338
Senast: Celinehenn
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 219
Senast: Blyger
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp