Status
Stängd för vidare inlägg.
L

luckykeyboard

Min C- ponny är underbar i paddock/ridhus, på tävling och i stallet.
Men när vi rider ut med andra blir han hur het som helst. Han är lugn och hur fin som helst när vi är ensamma. Men om det bara är ett ekipage till med så blir han superhet. Om vi fattar galopp så springer han iväg, och tävlar med andra. När jag försöker få stopp på honom så springer han bara fortare. Tar tag med båda tyglar - han bryr sig inte. Tar tag i ena tygeln- han bryr sig inte. Enligt förra ägaren har han varit väldigt pigg i skogen innan också. Hjälp? :angel::laugh:

Sv: Het ponny

träna mycket tempo växlingar även själv. Du kanske kan rida först när du rider ut med andra.

Om annat kanske du måste ha ett skarpare bett vid uteritt. Bättre att ha ett skarpare bett och inte slita än ett ha ett mjukt bett och slita och dra.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 341
Senast: mily
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama