Hester som "ikke kunne brukes" - men som ble friske?

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Impressive Alien
  • Startdatum Startdatum
I

Impressive Alien

Jeg lurer på om det er noen distansehester som egentlig var "dømt til døden" men som ble frisk og fungerte veldig bra i distanse?

Har selv en hest med problemer i bena :( , men har et håp om at jeg en dag kan få startet litt distanse med han.

Sv: Hester som "ikke kunne brukes" - men som ble friske?

Hej,
Min häst är "utdömd" för tävling. Jag har tänt låta henne vila i åtminstone ett år och sedan sätta igång ytterst försiktigt igen så får vi se. Så jag kan återkomma till dig nästa år:) Hon har carpit vf.
Hälsningar
Jeanette

Jag vet att Mariann Thorstenssons duktiga sto Electra var en sådan häst, hon kommer ifrån Norge också, du kanske känner till henne?

neywaz skrev:
Jag vet att Mariann Thorstenssons duktiga sto Electra var en sådan häst, hon kommer ifrån Norge också, du kanske känner till henne?

Hej!
Electra fanns i Storfors/Kristenehamn innan Mariann köpte henne, hon kallades då för Häxan och var oregistrerad.
Om jag inte minns alldeles fel så hade den hästen inte fysiska problem, men däremot hade hon psykiska problem som säkert inte var hennes fel utan för att hon blivit felbehandlad/tolkad av tidigare ägare. Bland annat så gick det inte att rida henne.
Det var en tjej här i Storfors som försökte att ge henne en chans, men det funkade inte för henne så då var det nära igen att hon blev slaktad.
Mariann köpte henne då och jag blir varm i hjärtat varje gång jag ser eller hör något om dem. Fantastiskt hur bra det kan bli om hästen hamnar hos rätt person, när hon bodde här så var hon inte ridbar och nu går hon distans på hög nivå.
Camilla

Jaa det är verkligen sant det du säger!

Mariann har berättat det för mig när vi ridit ihop men hon talar sådan norska och jag HÖR dessutom dåligt :D så jag var inte säker på att jag förstått allt rätt hi hi vad bra att någon kunde berätta hur det låg till! :)

Det är jättekul att det går bra för dem, och Elektra ser alltid så pigg och glad ut när man ser henne.

Electra har utviklet seg bra på de 5,5 årene som hun har vært hos meg. Det var mye jobb med tillitt, siden hun har vært misshandlet og vanskjøtt. Men med god tid og tilmodighet går det meste. Hun har nå ca 2000 godkjendte killometer i distanse. Gått distanse i klassene fra 20 til 160km. Kvalifisert til em og vm tre år på rad, og flere andre gode resultater. Siste ritt i Køben 24 juni vant hun 123km, så nå blir det vm i achen. Så får vi håpe det går bra der også.

mvh Mariann

Lycka till i Aachen! Och hälsa till Din groom!/Per Sundberg

Mariann Thorstensen skrev:
Electra har utviklet seg bra på de 5,5 årene som hun har vært hos meg. Det var mye jobb med tillitt, siden hun har vært misshandlet og vanskjøtt. Men med god tid og tilmodighet går det meste. Hun har nå ca 2000 godkjendte killometer i distanse. Gått distanse i klassene fra 20 til 160km. Kvalifisert til em og vm tre år på rad, og flere andre gode resultater. Siste ritt i Køben 24 juni vant hun 123km, så nå blir det vm i achen. Så får vi håpe det går bra der også.

mvh Mariann

Hej Mariann!
Jag heter Camilla och bor i Storfors/Värmland. Jag känner till lite om Electras liv innan hon kom till dig och som jag skrev tidigare så blir jag så glad och varm i hjärtat när man ser hur bra det kan gå med en häst som var så nära att bli slaktad! :love:
Camilla

hello vad roligt att se dig här!!!

Kom hit lite oftare vet jag ;) Och LYCKA till i aachen!

kram Camilla

Det gikk ikke så bra med Electra i Achen, hun fikke en strekk etter 60km. Jeg gir henne beroligende urter fra net-tex, som heter nice and easy. Siden hun kan være noe het og morsom på start. Hun fikk litt mye den dagen, siden hun gikk rundt med meg under em i fjor. Så starten gikk bra, men hun snublet i en rot første runde. Og skle på asfalten og satte seg 3 ganger på andre runde. Vet. kontrollen gikk bra, men vi måtte tilbake, hun fikk anmerkning på tarmlyder. Da var hun 1 grad haldt venstre bak... Etter litt masasje og smøring med varme liniment var hun fin igjen. Typisk at slikt skal skje når man reisr langt, og det er viktige ritt. Men det kommer alltid et nytt ritt, så vi får ta det igjen neste år. Skal kanskje bedekke henne neste år eller året etter, har kjøpt Arpeggio fra Sverige. Han er 6 år, og skal gå distanse fra neste år. Så jeg satser på at han og, min valakk Kabiir Malak som er 5 år skal gå i Electras fotspor.

Hadde vært gøy å fått vite mer om Electras historie, jeg vet mye men ikke allt. Prøver å få henne registrert i Svenske arabhest foreninga, for så å registrere henne i Norge. Men venter fortsatt på bedeknings raporten...

Jeg kjenner til Mariann :) Jeg kjøpte Lipdonn av samme person hun kjøpte Electra av.

Det virker som Lipdonn kanskje har en mulighet til å få startet litt en dag allikevel. Det går fremover med oss. Han er nå blitt barfothest og vi trener på å gå i riktig form for at beina skal lande mykere i bakken, og at han jobber med ryggen. Hittil er det bare forbedringer og se :)

/Marie

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hei, Jeg står på en liten stall med plass til 6 hester og nå skal det komme en hest fra Spania. Den kommer ikke til å bli satt i noen...
Svar
7
· Visningar
1 418
Senast: warg
·
Utrustning Jeg vil gjerne høre erfaringer med Equito baselayers. Er de tykke eller tynne i stoffet. Fleece for inni? Puster de? Hvor elastiske...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka