Sv: Hester som "ikke kunne brukes" - men som ble friske?
Det gikk ikke så bra med Electra i Achen, hun fikke en strekk etter 60km. Jeg gir henne beroligende urter fra net-tex, som heter nice and easy. Siden hun kan være noe het og morsom på start. Hun fikk litt mye den dagen, siden hun gikk rundt med meg under em i fjor. Så starten gikk bra, men hun snublet i en rot første runde. Og skle på asfalten og satte seg 3 ganger på andre runde. Vet. kontrollen gikk bra, men vi måtte tilbake, hun fikk anmerkning på tarmlyder. Da var hun 1 grad haldt venstre bak... Etter litt masasje og smøring med varme liniment var hun fin igjen. Typisk at slikt skal skje når man reisr langt, og det er viktige ritt. Men det kommer alltid et nytt ritt, så vi får ta det igjen neste år. Skal kanskje bedekke henne neste år eller året etter, har kjøpt Arpeggio fra Sverige. Han er 6 år, og skal gå distanse fra neste år. Så jeg satser på at han og, min valakk Kabiir Malak som er 5 år skal gå i Electras fotspor.
Hadde vært gøy å fått vite mer om Electras historie, jeg vet mye men ikke allt. Prøver å få henne registrert i Svenske arabhest foreninga, for så å registrere henne i Norge. Men venter fortsatt på bedeknings raporten...