Hestekraft!

Sv: Hestekraft!

Jaa, vad ska jag säga, jag har inte märkt något negativt iaf och hästarna verkligen älskar det. De verkar må bra och är glansiga i pälsen.

Jag valde det för att det är gott om protein, att det innehåller lusern men inte lika hög Ca/P kvot som lusernet, mkt mineraler och lite längre tuggtid (samt lite örter som säkert är bra för något :angel: ) Tycker inte att det är så fasligt dyrt heller, betalar 6,40 kr/kg.

Jag har varmblodstravare och mina hästar älskade fodret. Dom har aldrig mått så bra, fina i hårremmen, glansiga.
Jag var återförsäljare för fodret, men pga dålig efterfrågan (!) i mitt närområde, så var det omöjligt att förtsätta sälja det. Och nu har jag ett helsike att få tag i det. Ointressant att åka mellan 5 - 10 mil för att köpa foder. Annars tycker jag att det är nog det bästa foder mina hästar fått.

*knapplån*

Min förra fullblodsvalack började vi ge hestekraft efter att vi provat de mesta fodret på honom men han gick inte upp i vikt.

Han hade fri tillgång på hö. Efter att vi började ge hestekraften gick han upp i vikt och hans hårrem började glänsa igen! Det hade den inte gjort på flera månader! (hästen var förvisso inte frisk men ändå)

*KL*

Jag ger hestekraft till mina hästar. MUMS säger de, man kan blanda dit precis vad som helst - mineraler, mediciner, you name it - de glufsar glatt i sig allt.

Nu har jag haft tur och fått ett bra hö så jag behöver inte ge något hestekraft till de vuxna, men de ska få litegrann ändå så mineralerna slinker ner ;)

har fodrat med hestekraft i flera år och har inte hittat något foder som är bättre. instämmer i alla tidigare positiva inlägg!
ett helt suveränt foder.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
937
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
637
Foder & Strö Min hästs massör föreslog att jag skulle prova Evolve till henne. Jag är lite kluven efter att ha läst på hemsidan. Så… Vad säger buke...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
5 856
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
195
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka