Billigare än lusernpellets från krafft är den nya från gg. Det här låter för bra för att vara sant. Hur har de fått upp proteinet så mycket? Kan grässort två vara klöver? :confused:

1000015221.webp

Någon på fb har mejlat granngården, tydligen dessa sorter. Så inte lusern.
Vår granngården hade provpåsar (tydligen bara just deras egna idé så inget granngården i stort erbjuder) men jag har inte provat vad hästarna tycker.
Men ska bli spännande o se, det verkar vara hyfsat små inte alltför hårda pellets.

Visa bifogad fil 162855
Vår granngården hade provpåsar (tydligen bara just deras egna idé så inget granngården i stort erbjuder) men jag har inte provat vad hästarna tycker.
Men ska bli spännande o se, det verkar vara hyfsat små inte alltför hårda pellets.

Jag är överraskad av den låga sockerhalten med tanke på hur stor andel klöver det måste vara! Blir lite sugen på att köpa en säck och skicka på egen analys 😛

Visa bifogad fil 162855
Jag kollade på granngårdens hemsida nu och det står i texten att den är lusernfri, jag är extremt nyfiken på vad min häst skulle tycka om denna. Kanske är värt att köpa en påse och prova :D

Visa bifogad fil 162855

Hanna är en klippa 😁

Men så bra! Då kan man blanda gräspellets med lusernpellets om man vill ha lite fler sorter.

Jag är så galet taggad på det här fodret! Ska förbi gg imorgon, hoppas att de har provpåsar!

Hahah sant, det blev allt möjligt om foder 😛.

På temat allt möjligt: jag köpte en ny säck Kraffts lusern igår. Det var mer finhackat och liksom mjukare den här gången. Positiv förändring tycker jag, lättare att handskas med.

Hahah sant, det blev allt möjligt om foder 😛.

På temat allt möjligt: jag köpte en ny säck Kraffts lusern igår. Det var mer finhackat och liksom mjukare den här gången. Positiv förändring tycker jag, lättare att handskas med.

Oh! Hoppas min nya säck också är så. Lilla ponnyn sorterar ut alla grova pinnar och ger bort till de andra i hagen. ;)

Visa bifogad fil 162855
"Se upp med rörsvingel

En annan vallart Cecilia passar på att lyfta är rörsvingel, som hon menar att man bör avstå från i hästfoder.

– Rörsvingel är nästan alltid endofytinfekterad, det vill säga att det finns en svamp som följer med fröet från generation till generation. Från bland annat amerikanska studier vet vi att den här svampen kan bilda toxiska substanser som kan ha väldigt stor påverkan på hästars hälsa, speciellt dräktiga ston kan drabbas."

Från artikel https://www.ja.se/artikel/2231445/s...ramfor-allt-for-insulinresistenta-hastar.html

Blev också nyfiken på att testa gräspellets från GG först, men tack till dig som mailade om innehållet.

Så vad tror vi? Är detta något GG är medvetna om?

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 016
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 029
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 878
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10