Hestekraft!

Sv: Hestekraft!

vissa i mitt stall andvänder det och dem är helt "sålda" på det :D
har själv itne provat, men alla dem som jag hört provat det älskar det!

Har en kompis som använder det och han är mer än nöjd. Det jag tycker är tråkigt med fodret är att kvoten ligger runt 6 och förutsätter att du har ett bra hö.

. Det jag tycker är tråkigt med fodret är att kvoten ligger runt 6 och förutsätter att du har ett bra hö.

Men så är det ju inte. Smältbart råprotein 126, MJ 12,3 ger en kvot på 10. Det ju det som är det finurliga med detta foder. Mkt protein OCH mkt energi OCH en hög kvot. HH

Jag har precis gjort slut på min första säck och hästarna älskar det. Speciellt popcornen.:) Jag valde detta fodret eftersom det innehåller lucern men håller en högre protinhalt+att det var så mycket vitaminer i det.

På min säck står det att Smrp är 134 och MJ 12,7. Undrar vilket som stämmer?

Jag använder Hestekraft till våra hästar, hästarna älskar fodret och jag tycker att det är ett bra foder genom att den är enkel och kompletterar grovfoder utmärkt. Vill man sätt tillsätta havre eller annat , så finns inget som hindrar det.

Min häst älskar det och äntligen har jag hittat något som han både tycker om samt håller hullet på

Vad ger ni andra mer än hestekraften? (och till vilken typ av häst?) sorry för en liten trådkapning...

Min häst älskar det och äntligen har jag hittat något som han både tycker om samt håller hullet på

Vad ger ni andra mer än hestekraften? (och till vilken typ av häst?) sorry för en liten trådkapning...

Islänningar, och endast Hestekraft.

Jag har islandshästar och ger även E-mann Derma Vital + soja. Jag har väldigt dåliga värden på mitt hö.

Mina araber avskyr ju Hestekraft, eller har iaf gjort det förr. Så jag har aldrig använt det. Nyköpta fullblodet har dock stått på Hestekraft innan, och jag ska köpa det åt henne.

Dock, jag tycker inte man kan säga att det är 'ett kanonfoder' eller 'det är värdelöst', för nästan allt hänger ju på vad det gör i den totala foderstaten liksom. hur bra eller inte bra fodret passar in med grovfodret osv. Och vad man behöver lägga på.

På min säck står det att Smrp är 134 och MJ 12,7. Undrar vilket som stämmer?

Företaget ändrar, till skillnad från de flesta andra foderföretag, värdena på säcken utifrån värdena på det aktuella partiet råvaror. HH

Började använda fodret för 8 år sedan och har bara positiva erfarenheter.
Fungerar till alla typer av behov då man kan variera mängden havre-/kornkross.

jag vet inte vad det var som gjorde att de tappade pälsen, men nakna blev de. Detta var precis i början när fodret kom till sverige. fanns bara ett fåtal återförsäljare i landet då, kan hända att de ändrat på innehållet sen dess.

Eftersom grunden är bl a lucern så är det ju klart att man blir fundersam, jag har dock aldrig själv eller någon som jag vet använda Hestekraft till hästen fått uppleva detta.

Jag gav det till min ponny och jag tyckte det var superbra ! :D

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
937
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
637
Foder & Strö Min hästs massör föreslog att jag skulle prova Evolve till henne. Jag är lite kluven efter att ha läst på hemsidan. Så… Vad säger buke...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
5 856
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
195
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka