Henrik von Eckermann avkastad – medaljdrömmen krossad: ”Skamligt och pinsamt”

Fast avkastad blev han väl inte? Det får det att låta som om hästen typ bockade och slängde av honom. De kom helt fel i svängen, ryttarens fel skulle jag säga, och sen flög han av när hästen stannade för att undvika infångaren (eller vad det nu var).
Han säger ju själv att det var hans fel också.

Jag blir ändå glad när proffsryttare är tydliga med att det var de som gjorde fel. Jag tror att det är viktigt.

Självklart så tråkigt. En miss som är en så vanlig syn på ridskolor men så ovanlig på den nivån men jag blir så glad! Så glad för att det finns hästmänniskor som han på toppen ❤️ Det är ju sådana här människor som ska representera oss alla inom hästvärlden. Inte asen som blivit avslöjade den senaste tiden.

Lider verkligen med honom och han skulle få medalj bara för att han är som han är. Medalj för sportsligt beteende.

Var tvungen att kolla om han skrivit något på Instagram, och jodå, det hade han! :heart:
1000062593.webp

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Avkastad i OS-finalen och flera plötsliga stopp under viktiga tävlingar på sistone. Trots de motgångarna: Henrik von Eckermann och King...
Svar
0
· Visningar
48
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan Henrik von Eckermann avbryter inomhussäsongen med sin stjärnhäst King Edward. Det uppger han för ridsportförbundets...
Svar
0
· Visningar
55
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter tre raka missar i omhoppning inomhus avbryter Henrik von Eckermann inomhussatsningen med stjärnhästen King Edward. – Mitt mål är...
Svar
0
· Visningar
74
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann meddelade i veckan att han avbryter inomhussäsongen med stjärnhästen King Edward. I stället för revansch blev det...
Svar
0
· Visningar
91
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II