Henk slutar

Fiorano

Trådstartare
Står nu på Ridsports hemsida att Henk slutar som landslagstränare. Han tycker inte att han har haft tid med Sverige i år vid superligatävlingar och avsäger sig därmed sitt jobb.

Tja, vad tror ni om detta? Är detta slutet för vår fina svenska hoppsport som har visat så bra resultat under Henks ledning (förutom generalmissen i VM)?

Sv: Henk slutar

Tror jag inte alls , tror nog Royne, Roffe, Maria , Peder , Peter, Malin och alla andra klarar av att hoppa ändå :p

Fiorano skrev:
Står nu på Ridsports hemsida att Henk slutar som landslagstränare. Han tycker inte att han har haft tid med Sverige i år vid superligatävlingar och avsäger sig därmed sitt jobb.

Så hade han väl ändå inte sagt? :eek:
Han hade väl sagt att han hade fått nya erbjudanden i Holland och att när han tog de skulle han inte ha lika mycket tid för Sverige.

F.ö så tror jag att det kan vara bra för svensk hoppsport att få in lite nya tankar och idéer från annat håll.

Efter VM så har iallafall inte jag direkt något jätteförtroende för Henk men han har gjort ett kanonjobb innan.

Däremot är det inte en ny skicklig landslagstränare som Sverige behöver utan nya BRA hästar. Sverige kommer inte ha en suck att hävda sig annars. Det är katastrof på hästfronten.

Det är ju inte direkt Henks fel att det gick som det gick i VM och så utan mer som Zlatan säger att de är hästarna som börjat sjunga på sista versen ... Tyvärr.
Om ett par år är nog Swe med igen, när uppdateringen av hästar skett!

tja....han har väl inte tid/lust att engagera sig som förr, han har ju hängt med ett tag känns det som. Bäst var det vâl när dom hade Sylve ocksâ......vem tycker ni ska ta "över"?

Tror att det funkar ändå så länge Henk är m och tränar. Självklart har han stor del i de "svenska hoppundren". :bump: :banana:

Kan inte låta bli att hålla med Zlatan.

jag tror att det är dags för nya tankar i svenska hopplandslaget, nya hästar och kanske nytt blod överhuvudtaget. Det är kanske dags att lite yngre förmågor får en chans. Att fina hästar kanske inte alltid behöver lämnas till "de bästa" utan att man försöker få fram en bredare trupp. Att bara ha 4 (5) ryttare i toppen kan ju tyckas vara mkt för ett så litete land som SVerige med skall vi vara med och slåss i toppen där vi väl kanske tycker att vi hör hemma krävs det nog mer än hästar som antingen är knäckta och knappt presterar 4 fels rundor längre eller hästar som passerat bästföre datumet. Kanske dags att börja blicka utomlands. Något måste ju tyskarna, holländarna med flera göra rätt..:smirk:

trazel skrev:
Så hade han väl ändå inte sagt? :eek:
Han hade väl sagt att han hade fått nya erbjudanden i Holland och att när han tog de skulle han inte ha lika mycket tid för Sverige.

F.ö så tror jag att det kan vara bra för svensk hoppsport att få in lite nya tankar och idéer från annat håll.

Läs på Risdsport.se

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 036
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka