Hemsidor, Hur har ni gjort?

Sv: Hemsidor, Hur har ni gjort?

Jag som inte riktigt tänkte mig för...
Är så van att köra alla sidor tillsammans med php där jag har t.ex. menyn i en separat fil... Och då är det ju bara att inkludera den.
Har man inte arbetat så mycket med css är det klart att man tycker det är lättare att arbeta med tabeller, men vill man hänga med i utvecklingen så måste man försöka lära sig att hantera div'ar och att inse att tabeller faktiskt är till för att visa data, inte bygga upp en sida. Jag ska kanske inte säga något eftersom jag också brukar "fuska" och använda tabeller :p
 
Sv: Hemsidor, Hur har ni gjort?

Hur får du marginaler utan tabeller?
Php är säkert bra, men då måste man ha en server som stödjer det också.
 
Sv: Hemsidor, Hur har ni gjort?

Men med CSS kan du även bestämma var du ska ha olika element.
Så det är inte riktigt sant att du "bara" kan bestämma utseendet.
 
Sv: Hemsidor, Hur har ni gjort?

Tack.
Nej, det beror nog lite på skärmen vilken upplösning man kan ha.
1024*768 är nog den vanligaste upplösningen.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har sagt upp vår hyresrätt och fick igår en bekräftelse på uppsägningen. Det är så trist, en hel sida med enbart "du är skyldig...
2
Svar
26
· Visningar
4 848
Senast: Voeux
·
Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)...
2
Svar
27
· Visningar
4 471
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
20 836
Senast: Tufs
·
IT & mobiler Är det någon här som är haj på VPS egen server osv? som kan tipsa om bra och helst billigt managed VPS med Cpanel och Softaculous eller...
Svar
0
· Visningar
448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp