Hemsidehjälp

H

Henchen

Tänkte ta och fixa om hemsidan lite.
Och jag vill ha menyer. Typ om jag klickar på info så ska detkomma upp under eller i en meny på sidan olika info tex ridskolan, styrelsen, medlem osv.

Sen vill jag att dom ska vara fasta dom där menyerna. Och om jag vill lägga till en knapp så vill jag kunna göra det på menyn utan att behöva göra det på varenda sida.

Använder Dreamweaver. Tänkte på css är det bra?

Är det nån som förstår vad jag menar?

Typ som det är här på buke! och bara den här rutan där alla inlägg är ändras.
 
Sv: Hemsidehjälp

Lägger in en bevakning på din tråd bara
har inget svar men är intresserad av vad du får för svar. Snokar lite :o
 
Sv: Hemsidehjälp

CSS är det enda rätta. :)

Jag förstod inte riktigt vad du menade med menyerna. Men att ploppa upp en meny på ena eller andra sättet när användaren klickar går hur lätt som helst att fixa med t.ex. javascript (sök på google, det brukar finnas massor med gratis script du kan använda om du inte vill skriva ditt eget).

Vill du att menyn ska vara en egen fil som du inkluderar på alla sidorna så du bara behöver ändra på ett ställe när du vill lägga till/ta bort något ur menyn föreslår jag att du lär dig t.ex. php. Annars får du väl ta till de förhatliga ramarna.
 
Sv: Hemsidehjälp

Allmänna tips om olika menyer med CSS finns på http://css.maxdesign.com.au/index.htm. Börja titta på Listamatic 1 och 2. Sedan kanske du har användning för float-tutorial:en.

Hade fått för mig att det är en popup menu du vill ha. Det går att lösa med hjälp av CSS. Finns flera exempel att googla efter. Tänk på att en del "stänger av" JavaScript i sina webbläsare. En del kodexempel fungerar inte i äldre versioner av Internet Explorer. Användarvänligheten är sisådär, man kan bli förbannad på menyval som försvinner lika fort som de poppade upp :)

Det där med att lägga till ett nytt menyval enkelt känns som en javaapplet. Mångas värsta fiende eftersom datorn segas ned medan java laddas.

Annars är det väl bara PHP eller Frames som återstår, om du har många html-dokument och inte vill uppdatera alla då ett nytt menyval ska läggas till.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: Cattis_E
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 806
Senast: Cattis_E
·
Mat Jag vill börja med att den här tråden har inte med mina kollegor att göra och deras gränslösa kommentarer. Jag undanber mig därför alla...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 385
  • Artikel Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
5 341
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp